מגדל "נגד" דש: "רמי לוי מנופחת, למניית 'צים שיווק' אין לאן להתקדם"
במחלקת המחקר של דש ברוקראז' פרסמו אתמול המלצה חיובית לסקטור מניות הקמאונאות, במגדל שוקי הון עשו את אותו הדבר היום - אבל יצאו עם מסקנות בהחלט שונות.
בעוד רמי לוי וצים שיווק זוכות לתשבוחות אצל דש, במגדל סבורים כי אלו כבר אחרי ה'הייפ' הגדול ובוחרים דווקא בטיב טעם כמניה המומלצת. נזכיר בעניין זה, כי טיב טעם כלל אפילו לא מסוקרת ע"י דש ברוקראז'.
גם מניית רמי לוי, אשר זינקה בכ-70% לאורך השנה האחרונה קיבלה אתמול ממאיר סלייטר, אנליסט הקמעונאות של דש, מחיר יעד של 140 שקלים בהמלצת 'תשואת יתר', כלומר דיסאונט של כ-20%. במגדל שוקי הון אומרים כי מניית רמי לוי מצויה בתמחור מלא ומחירה צפוי דווקא לרדת במהלך השנה הקרובה.
קמעונאיות המזון כבר עברו את השיא
באופן כללי, במגדל מציגים מספר סיבות לכך שהסקטור הזה לא יציג תשואה עודפת השנה. הסיבה הראשונה טמונה בעודף שטחי המסחר. "פתיחת הסניפים המסיבית הייתה מוצדקת במידה ושוק קמעונאות המזון היה צומח בקצבים גבוהים, אך לא זה המצב", כך לדברי דוד יוגב. בדש דווקא טענו בסיקרה שפורסמה אתמול כי התחרות על שטחי המסחר אינה כה אינטנסיבית, שכן קצב צמיחת השוק גבוה מקצב ההתרחבות של הסניפים השונים.
הסיבה השנייה נעוצה בתמחור נדיב. מניות סקטור קמעונאות המזון נסחרות ברמות מכפילים גבוהות. רמי לוי נסחרת במכפיל של למעלה מ-18, צים שיווק משייטת ברמת מכפילים של למעלה מ-20 ושופרסל נסחרת ברמת מכפילים סבירה יותר לסקטור (מכפיל 15).
"תמחור הסקטור נראה מוגזם עוד יותר כאשר משווים אותו לתמחור רשתות ענק בארה"ב כגון וולמארט (14), קרוגר (13) ואחרות", אומרים במגדל. לעומת זאת אומר סלייטר מדש כי תמחור המניות הנוכחי אינו מנותק מערכן הכלכלי של החברות ואלו צפויים עוד לעלות.
סיבה נוספת שמציינים במגדל הינה גידול בהוצאות. "הוצאות רשתות המזון צפויות לגדול בשנה הקרובה בשל עליית שכר המינימום, גידול בהוצאות שכ"ד (חידוש חוזים, הצמדה למדד), עלייה בהוצאות השיווק (התגברות התחרות), עלייה מסוימת בהוצאות המימון (בשל עליית ריבית) ועוד."
"טיב טעם בדיסקאונט של 30% לפחות"
המניה היחידה שמעניינת את מחלקת המחקר של מגדל שוקי הון היא טיב טעם, זו שבדש ברוקראז' בחרו דווקא שלא לסקר. "המניה שמעניינת להשקעה היא טיב טעם שעוברת תהליך משמעותי של שיפור בתוצאותיה מאז החלפת הבעלות בחברה, ואשר פועלת בסביבה פחות תחרותית מאשר רשתות הדיסקאונט תוך התמקדות במגוון מוצרים ובחוויית קניה."
בדש אומרים ל-Bizportal כי כעת הם מעדיפים שלא לסקר את מניית טיב טעם, מכיוון שהחברה מצויה בתהליך הבראה ולא במגמת הצמיחה הקלאסית שמאפיינת את הסקטור.
לסיכום, במגדל מעריכים כי מניות סקטור קמעונאות המזון לא יציגו תשואה עודפת ב-2011 עקב תמחורן המלא והלחץ על רווחיותן כתוצאה מהגידול בהיקף שטחי המסחר והתגברות התחרות - בעיקר בזירת הדיסקאונט.
- 16.רועי לוי 30/01/2011 11:46הגב לתגובה זוזה מוכיח שלאנליסטים אין שום מושג מה יהיה ..הם רק יודעים כמו כולנו מה היה, השקעות בבורסה כמו בכל דבר אחר הם עניין של הגיון ומזל. רמי לוי רק גדל ומוכר במחירים תחרותיים ובנוסף הוא נכנס לעוד תחומים . מבחינתי זה סימן לקניה ולא משנה לי מה אומרים אנליסטים שמונעים מאינטרסים ..
- 15.מגדל הטובה בשוק 26/01/2011 08:52הגב לתגובה זוהמניה מציאה, ראיון עם המנכל בעתון כלכליסט
- 14.אחד העם 26/01/2011 07:30הגב לתגובה זומניית רמי לוי מיצתה את עצמה. טיב טעם היא הדבר הבא!. היא מתומחרת באפסייד של 30 אחוז!!!! רק מי שמבין בשוק ההון מבין למה אפשר לצפות. ברכה והצלחה
- מגדל רוצה לדהור על גבם של רמי לוי וצים (ל"ת)ורד 26/01/2011 12:11הגב לתגובה זו
- 13.קובי 25/01/2011 20:19הגב לתגובה זוכמה פעמים אני יכול לחזור ולומר שהגיע הזמן שהרשות לניירות ערך תבקר את כל בתי ההשקעות והאנליסטים שלהם ותגרום להם להפסיק לאלתר להמליץ על חברות ומניות כי כל מהלך כזה נובע רק מאינטרס מובהק לקנות בזול ולמכור ברווח גדול ובדרך לרמוס את כל המשקיעים הקטנים. מתי יבינו שם שהמשחק הזה לא הוגן וגובל בעבריינות????
- 12.אדיר 25/01/2011 19:56הגב לתגובה זוחייב להיות גבול לכל גל עליות עם כל הכבוד לרמי,ויש הרבה כבוד,המניה מקדימה את המאוחר.
- לא נכון,מנית רמי לוי תעלה כי היא ממשיכה לגדול (ל"ת)רמי 26/01/2011 10:21הגב לתגובה זו
- 11.ברוך 25/01/2011 19:44הגב לתגובה זולא תמשיך לעלות בגלל אנליסט מחורבן שעינו צרה אני בטוח שיש פה גם חוסר פירגון האנליסטים בישראל ממש מתפוצצים אם מישהו מצליח הם מנסים בכל דרך אפשרית ללכלך על אותו עסק אבל זה לא יעזור להם דבר המניה תמשיך לעלות כי העסק של רמי לוי מתפתח יפה ולכן אנשים משקיעים במניה צריך להיתעלם מכל הפירסומות של האנליסטים כאן זה הכל קנאות וצרות עין
- 10.משקיע 25/01/2011 19:32הגב לתגובה זורמי לוי מנהל פעלתן שימשיך לקדם את החברה
- 9.יוסי 25/01/2011 19:22הגב לתגובה זוסוף הגז להתנדף
- 8.המלצה חזירית-צודקים דש לא סוקרים מכירות חזיר (ל"ת)מרדכי 25/01/2011 18:45הגב לתגובה זו
- 7.רמי לוי וצים שיווק 25/01/2011 18:43הגב לתגובה זויקרה להם מה ששקרה לאפריקה רמי לוי תרד 40% לפחות וצים שיווק 30% לפחות
- 6.השועל 25/01/2011 18:39הגב לתגובה זומי שמכיר את הנפשות בשוק המזון הלא מעדני מניה וקשת טעמים צולבות את טיב טעם ואם תשאל כל ספק בישראל תבין לאן פניה של טיב טעם רמי לוי מנוהל תותח צים זה כבר יותר כמו תיקים באפילה
- 5.שוקי 25/01/2011 18:29הגב לתגובה זוחבורת נוכלים בני קיימא המיגדל האלה, שימו לב: רמי לוי יכנס לתחום הניידים(כבר ידוע) רמי לוי יפתח סניף ענק בעכו ויגדיל המכירות בצפון כולל הכפרים ,נהריה והישובים בצפון הרחוק,רמי לוי יכנס לתחומים נוספים (מנוע מלונר אבל יודע זאת) רמי לוי מחלק כל רבעון דיבדנד. מי זאת טיב טעם , שהם ישקיעו בעסקים שיכולים להיבלע כל רגע, ברמי לוי וצים שיווק מחזורים יפים, תמיד ניתן להיכנס ותמיד ניתן לצאת, מיגדל מנסים להריץ את מה שניתקעו.
- צודק בהחלט (ל"ת)רמי 26/01/2011 10:19הגב לתגובה זו
- 4.הקליינט 25/01/2011 17:59הגב לתגובה זועוף מוזר מגדל להפוך להיות בעל ענין בדלק רכב בדיוק עכשיו זה כן בדיוק כשהשוק מתומחר חזק והתחרות חוגגת וצים שיווק שנמצאת לפני התפתחות אדירה כמו שכל אחד יודע היא מתומחרת מלא מיילא רמי לוי אבל צים שיווק
- צים שיווק תפתיעה את כולם (ל"ת)יוסי 26/01/2011 11:57הגב לתגובה זו
- 3.סוחר 25/01/2011 17:53הגב לתגובה זובטח מחזיקים במניית טיב טעם איסור על הרצת מניות
- 2.שגיא 25/01/2011 17:52הגב לתגובה זוקרי מותר להוציא סקירה רק יום אחרי הדו" ח . או שישלל הרשיון מאותו אנליסט קשקשן.
- 1.ורציו שלכם לא מנופחת? האמא של כל הבועות (ל"ת)הא 25/01/2011 17:48הגב לתגובה זו