יואל אסתרון: "אנו ב'כלכליסט' יודעים מזה זמן שאנחנו העיתון והאתר המובילים"

במערכת הרימו כוסית, אבל מו"ל היומון הכלכלי לא כ"כ מתרגש מתוצאות טים ו-TGI שהציב את 'כלכליסט' ראשון, הרחק מהמתחרים TheMarker ו'גלובס'
אלכסנדר כץ |

במערכת 'כלכליסט' יכולים לרשום את השבוע הזה כמוצלח במיוחד מבחינתם. 2 סקרי החשיפה החשובים בשוק התקשורת, שפורסמו יום אחרי יום, בהחלט פינקו את אנשי היומון הכלכלי של 'ידיעות אחרונות'. זו גם הסיבה לכך שמיד לאחר פרסום סקר טים ביום שני, הרימו במערכת כוסית. יממה לאחר מכן, לאחר פרסום סקר TGI, הכוסית שוב התמלאה.

מו"ל 'כלכליסט', יואל אסתרון, ממש לא מתרגש מהנתונים החיוביים של השבוע. לאייס אמר אמש (יום ג') כי "בלי להתייחס לסקר זה או אחר, אנחנו ב'כלכליסט' יודעים כבר מזה זמן שאנחנו העיתון והאתר הכלכלי המובילים". עקיצה למתחרים?

'כלכליסט' הופץ לראשונה בפברואר 2008. כעת הוא כבש את פסגת העיתונות הכלכלית והשאיר מאחור את TheMarker ו'גלובס', על פי סקרי סקרי החשיפה בכל אופן.

על פי סקר TGI לחודשים יולי-דצמבר 2010, החשיפה ל'כלכליסט' עמדה על 11.4%, זינוק מרשים מ-4.6% שקיבל בחציון הראשון של 2010, 4.3% בחצי השני של 2009 ו-3.7% בחודשים ינואר-יוני 2009.

מאידך, TheMarker אמנם רשם עלייה קלה מ-7.2% בחציון הראשון של 2010 ל-7.6% בסקר הנוכחי, וגם ''גלובס' רשם בחציון האחרון גידול מרשים מ-3.5% בחשיפה בחודשים ינואר-יוני 2010 ל-4% ביולי-דצמבר אבל ההפרש בינם לבין 'כלכליסט' עדיין גדול.

הסיבה לנתון הנמוך יחסית בחציון הראשון, נעוצה כנראה בצורת המדידה של חברת TNS טלגאל, שעורכת את סקר TGI. גורם ב'כלכליסט' אמר לאייס כי "עד עכשיו לא השוו תפוחים עם תפוחים". וההסבר לכך: בעוד שדגימת החשיפה של TheMarker בוצעה למשל באמצעות 6-7 שאלות שהופנו לנשאלים, הרי ש'כלכליסט' זכה להתייחסות באמצעות שאלה אחת. בסקר האחרון, הדגימה של 'כלכליסט' בוצעה כבר על ידי 3 שאלות, כך שנתוני החשיפה של העיתון חודדו וקרובים יותר למציאות.

נתוני החשיפה של TGI זוכים גם לחיזוק פי הערכות של גורמים בשוק התקשורת לגבי מספר העותקים המופצים על ידי העיתונים הכלכליים. TheMarker מופץ על פי הערכה ב-50 אלף עותקים מדי יום בתוך 'הארץ' וכמוצר נפרד. 'כלכליסט' מופץ על פי הערכה ב-80 אלף עותקים, בתוך 'ידיעות אחרונות' ובמכירה נפרדת.

גם בגזרת טים, מצבו של 'כלכליסט' בהחלט משופר. האתר עצמו עלה לאוויר ביוני 2008, אולם עד כה לא נדגם על ידי הסקר. החודש זה קרה, והאתר עקף גם בגזרה זו את המתחרים.

על פי הסקר האחרון של חודש דצמבר, החשיפה לאתר עמדה על 14.9%. מדובר על עלייה של כ-90% לעומת דצמבר 2010, אז לפי ההערכות עמד האתר על כ-8% חשיפה בצורה לא רשמית. בסקר דצמבר מוקם האתר הוא ממוקם במקום ה-15, מעל TheMarker ו'גלובס'. החשיפה ל-TheMarker עמדה על 13.4% ומקום 15 ומקום 17, ושל 'גלובס' על 13.1% ומקום 18.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה