'לוויתן' אבל מזווית אחרת: "זה הזמן להשקיע באגרות החוב של נובל אנרג'י"

בעוד האנליסטים שמסקרים את השותפות ב'לוויתן' מעדיפים להמתין להתבהרות מסקנות ששינסקי, יש מי ש"תוקף" את התגלית מכיוון אחר. "דבר אחד בטוח - המאגר יכניס לנובל מיליארדי ד'
לירוי פרי | (3)

רבות כבר דובר על תגלית הנפט האחרונה שנמצאה כ-135 ק"מ מערבית לחופי ישראל. בעוד האנליסטים בתחום מניות הגז יושבים על הגדר וממתינים להתפתחויות בנוגע לנפט ב'לוויתן', יש מי ש"תוקף" את התגלית מכיוון קצת אחר שעשוי לספק 'אפסייד' מהיר.

בסקירת אגרות החוב השבועית של כלל פיננסים, אגרות החוב של נובל אנרג'י נראות נוצצות מתמיד. "החלטות ועדת ששינסקי יטו את התוצאות לכאן או לכאן, אבל כבר עכשיו דבר אחד בטוח - המאגר יכניס לקופת נובל אנרג'י מיליארדי דולרים שישפרו את יחסי הכיסוי של החברה".

האגרת של נובל אנרג'י לשמונה שנים נסחרת בתשואה של 4.47% ובמרווח של 153 נקודות בסיס מעל אג"ח ממשלת ארה"ב, שמהווה בנצ'מרק בשוק.

המלצה נוספת לרגל פתיחת עונת הדו"חות

הלילה תפתח עונת הדו"חות לרבעון האחרון של 2010 בארה"ב. כמידי רבעון, הראשונה לדווח הינה ענקית האלומיניום, חברת אלקואה. אלקואה תחזיר לפעילות שלושה מפעלים וסך הייצור הצפוי מהם הוא 135 אלף טון אלומיניום כבר השנה ועוד 200 אלף טון אלומיניום החל משנת 2012, משמע עלייה של 4.5% בתפוקת האלומיניום של החברה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גג 10/01/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
    אין להם כסף בכלל
  • 2.
    המאמין 10/01/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
    אני חושב גם ששאר מניות הנפט והגאז יעלו בגלל הפתעות ענקיות שבדרך .כולל הימצאות נפט בכמויות אדירות .זה לפי דעתי האישית בלבד .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .עלו והצליחו .זמן הגאולה הגיע.!!!!!!!!!!!!!!!1
  • 1.
    המאמין 10/01/2011 18:13
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי הפראק הצליח ויש בקנה הודעה חשובה ומשמעותית.בעקבות ההודעה יכנסו גופים גדולים למניה וזו תקפוץ בעשרות אחוזים .אין לי מידע מוקדם או ו מידע פנימי הכל לפי דעתי האישית .כמובן שאין המלצה לפועלה כלשהי במניות .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע\"נ רבי מנחם מנדל שניאורסון בן חנה .ולע\"נ הרב מרדכי צמח בן מזל .הכל בידי שמים ותשועה קרובה לבוא .חיזקו ואימצו ואל תחתו .בהצלחה לכל עם ישראל .
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.