מהפכה בכבישים: המהירות המירבית עולה ל- 110 קמ"ש; היכן ניסע יותר מהר?

הבוקר נכנסת לתוקף החלטת משרד התחבורה להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים מהירים ל- 110 קמ"ש. כץ: "בשבועות הקרוביפ יוחלט על הגדלת מהירות הנסיעה בעשרות כבישים נוספים"
לירן סהר | (10)

היום נכנסת לתוקף החלטת משרד התחבורה להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים מהירים ל-110 קמ"ש. החל מהיום ניתן לנסוע בכביש מספר 4 בין ראשון לציון לאשדוד במהירות של 110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש עד כה. זאת ועוד, בשבוע הבא תעלה מהירות הנסיעה בכביש מספר 1 בין תל אביב לירושלים ל- 110 קמ"ש.

בנוסף לכך מהיום ניתן גם לנסוע בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין מחלף אולגה לחיפה, במהירות של 100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש עד כה. זאת ועוד, מהשבוע הבא תעלה גם מהירות הנסיעה בכביש מספר 5 בקטע שבין מחסום שער שומרון ועד צומת חרס ל-100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש כיום וכן בכביש 77 בקטע שבין צומת ישי לצומת המוביל, מ-90 קמ"ש כיום ל-100 קמ"ש.

שר התחבורה ישראל כץ מסר עוד כי בימים הקרובים תעלה מהירות הנסיעה גם בכביש 431 בין מודיעין לראשון לציון ל-110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש כיום. מדובר בקטע הכביש שבין מחלף נס ציונה למחלף ענבה. "במהלך השבועות הקרובים יוחלט על הגדלת מהירות הנסיעה בעשרות כבישים עירוניים ובינעירוניים נוספים, בכל רחבי הארץ, זאת, בעקבות ההנחיות החדשות שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות בדרכים".

בחלק מהכבישים תחול ירידה במהירות הנסיעה המותרת וזאת בהתאם לתנאי הדרך, כמו למשל, בדרך נמיר בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-80 ל-70 קמ"ש, בשדרות בין גוריון בבאר שבע תרד מהירות הנסיעה מ-60 ל-50 קמ"ש, וברחוב באזל בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-50 ל-30 קמ"ש בלבד.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אני רוצה שיורידו לי ברחוב את המהירות גם!!!!!! (ל"ת)
    יפה 06/01/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יו\"ר VSG 06/01/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
    מעלים איפה שאפשר(למה מי נהג פעם בין אולגה לחיפה על 90 קמ\"ש?) ומורידים איפה שצריך - דרך נמיר בתל אביב ושדרות בן גוריון בבאר שבע ידועות כדרכים קטלניות שגבו כמה קורבנות השנה
  • 5.
    לימבו 06/01/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    ולכן הם לא מעלים את המהירת המותרת מעל 60 מייל/ש שזה 96 קמ\"ש. העלאת המהירות = חתימה על תעדות פטירה
  • 4.
    ברק 06/01/2011 13:13
    הגב לתגובה זו
    להפחית את הלחצים הפוליטים וג למנוע ירידה בפליטת co2 ומזהמים. מדוע מורידים את המהירות בנמיר כמה תאונות כבר יש שם בגלל מהירות? ומה הרעיון לגבי בזל? ממילא רוב הזמן לא ניתן למסוע יותר מהר! עריית תל אביב המציע תמרור חדש והציבה אותו בלי אישור קצין משטרה! ועכשוו הם הפעילו לחצים להכשיר את זה!
  • 3.
    נהג זהיר 06/01/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
    זה גורם לבלאי מוגבר זיהום אוויר וצריכת דלק גבוהה!!! ניראה אותם נוסעים על 30! אין דבר כזה בעולם! הארה\"ב יש מקומות שהמגבלה היא 35 מייל לשעה אבל לא 30 קמ\"ש. זה רק יגרום ליותר תאונות!
  • מהפכה 07/01/2011 09:29
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה מקומות שנוסעים 20 מייל שעה
  • זאת הכוונה - אל תיכנס לבאזל. (ל"ת)
    לנהג הזהיר 06/01/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
  • אולי באמת כדאי שתחליף למכונית חדשה יותר (ל"ת)
    יוסי 06/01/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אריק 06/01/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    צריך להסיר את המגבלה של מהירות מעל החוקי, רק מופרז בנסיבות העניין ובאותה הזדמנות גם את שלט העצור, להשאיר רק את זכות הקדימה. זה יביא לשיפור בתנועה ובהתנהלות וגם יקטין במאות מליונים את עושק הקנסות
  • 1.
    חזי 06/01/2011 12:19
    הגב לתגובה זו
    ובא לציון ולנהגים גואל
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.