שם רע לחלטורה: ב'עמידר' הוציאו מכרז, בלי טפסים - "זה פשוט היה חובבני"
מועמדות לתפקיד דובר עמידר איננה דבר של מה בכך וגם לא קמפיין של חברה ממשלתית בעלות של 1.5 מיליון שקלים. האמנם?
מספר משרדים לייעוץ תקשורתי וליחסי ציבור ניגשו לאחרונה למכרז של עמידר לתפקיד דובר הארגון. לדברי חלק מהמתמודדים, הליך המיון בו השתתפו, כלל ראיון אחד מול מזכיר עמידר ערן כהן, כשבסופו נאמר להם כי אין צורך בהגשת הצעה או במילוי טפסים.
במקביל, יצאה עמידר בקמפיין מאסיבי באמצעות משרד למל - כהן בעלות כספית של 1.5 מיליון שקל וזאת מבלי לעבור בלשכת הפרסום הממשלתית בניגוד למקובל בקרב רוב החברות הממשלתיות.
אחד המתמודדים במכרז למציאת דובר אמר לאייס: "הזמינו אותי לראיון של כשעה, בסיומו שאלתי אם להעביר פרופיל או למלא טפסי השתתפות. אמרו לי שלא צריך כלום ושזה בסדר. המראיין היה מאוד נחמד ובזה זה נגמר. השתתפתי בעבר במכרזים של חברות ציבוריות וממשלתיות אבל התנהלות כזאת עוד לא ראיתי, זה היה מאוד חובבני והתחושה הייתה שזה נעשה כלאחר יד. גם בחברות פרטיות יש יותר התעסקות, קל וחומר בחברות ממשלתיות. מאוד הופתעתי".
מתמודד אחר הוסיף כי גם הטיפות במועמדות שלו הסתכם בראיון שנערך עם כהן, מזכיר עמידר, וכי גם משרדו לא התבקש להגיש שום חומר כתוב. "הודו לנו שבאנו ואמרו שאין צורך למלא טפסים. כשהשתתפתי במכרזים דומים בעבר, מילאתי לפעמים עשרות דפים. על פניו זה נראה לי מאוד משונה".
מועמד אחר לתפקיד סיפר לאייס כי כהן אמר מפורשות ש:"לא מדובר במכרז" וכי "אנחנו פשוט בודקים מספר מתמודדים לתפקיד".
יחד עם זאת קיבלו המתמודדים שלא התקבלו, מכתב שהגיע לידי אייס ובו כתוב בין היתר: "חברת עמידר יצאה למכרז לבחירת יועץ תקשורת עבור חברת עמידר. אנו מודים לכם מקרב לב על השתתפותכם במכרז. ועדת המכרזים החליטה שלא לבחור את הצעתכם".
לצד העניין עם היח"צ שתקציבו השנתי מוערך בכ-120 אלף שקל, עלה לאחרונה קמפיין פרסומי בתחנות הרדיו השונות, בתקצוב של 1.5 מיליון שקל. בחברה הממשלתית עמידר כנראה חושבים שלפ"מ שהצליחה להרים קמפיין בסדר גודל משמעותי כמו הקמפיין לחסכון במים 'ישראל מתייבשת' ורבים אחרים, לא מתאימה להעניק שירותי פרסום גם לה.
יש לציין שעמידר פועלת תחת המלצת רשות החברות הממשלתיות לעבוד בשיתוף פעולה עם לפ"מ בכל הנוגע להיבט הפרסומי אך זו אינה מחייבת אותה כמו במקרה של משרד ממשלתי. עם זאת, רוב החברות הממשלתיות בוחרות שכן לעבוד עם לפ"מ.
1.5 מיליון שקל זהו הסכום אותו מעבירה עמידר לידי משרד הפרסום למל כהן עבור הקמפיין. היתרון הגדול בעבודה עם לפ"מ הוא כמובן בהתאם למודל העסקי של ענף הפרסום בארץ שגוזר את רווחיו על חשבון הלקוח כאשר אמצעי המדיה מחזירים למשרד הפרסום עמלה שנגזרת מהיקף רכש המדיה מול אותו הגוף. כאשר חברה ממשלתית עובדת בלפ"מ היא למעשה משמרת את אותה העמלה שכן מדובר בכספי ציבור והעובדים בלפ"מ מועסקים על-ידי הממשלה. עמלה זו מנותבת מן הסתם להוצאה כספית חוזרת על פרסום, מה שלא קורה בעבודה מול משרד פרטי.
בחירת עמידר בלמל הייתה מובנת יותר אם זו הייתה נעשית לאחר פנייה ללפ"מ, דבר שלא נעשה. יכול מאוד להיות שההצעה הכספית של למל-כהן משתלמת יותר לעמידר מזו של לפ"מ אך כאמור בעמידר לא נתנו ללפ"מ את ההזדמנות להשמיע את קולם. יתרה מכך, אין שום בטחון שלפ"מ שהיקף פעילותה באמצעי המדיה היא מהגבוהות בארץ (בתחילת העשירייה השנייה של משרדי הפרסום בארץ) לא יכלה להציע לעמידר הצעת כספית לקמפיין משתלמת יותר מזו של למל-כהן.
בתגובה לפניית אייס ולשאלה מדוע לא נעשתה פנייה ללפ"מ השיב מזכיר עמידר, ערן כהן: "במסגרת השינויים בתפיסה הארגונית והעסקית הוחלט על ביצוע הקמפיין החדש. החברה עוברת מהפך בנושאים כמו שירות הלקוחות והחשיבה העסקית והוחלט לשכור משרד פרסום פרטי כחלק מהחשיבה היצירתית 'מחוץ לקופסא'".
מלפ"מ נמסר: "לשכת הפרסום הממשלתית נמצאת בקשרי עבודה טובים ומוצלחים עם חברת עמידר מזה שנים רבות, ומפרסמת עבורה על בסיס שוטף. אכן במקרה זה לא התקבלה פנייה להצעה מטעם לפ"מ, אך כעקרון, איננו נכנסים לשיקולים של לקוחותינו".
בעניין מכרז היח"צ, מחברת עמידר נמסר בתגובה: "חברת עמידר קיימה מכרז סגור לאיתור יועץ תקשורת ובמסגרתו בוצעה פנייה ל-4 מציעים, ששלחו את פרופיל משרדם ונפגשו ארוכות עם מזכיר עמידר. בסיום התהליך החליטה ועדת המכרזים לבחור במשרד ליבר אנד מור כזוכה במכרז".
ברשות החברות הממשלתיות הפנו למשרד האוצר, משם טרם התקבלה תגובה. את תגובת משרד השיכון לא ניתן היה להשיג.
- 16.הגר כהן 12/05/2015 08:00הגב לתגובה זואיזו פרסומת זקוקה חברה ממשלתית לא ברור לי ערן כהן
- 15.חיים ממן 10/01/2011 10:59הגב לתגובה זואנשים חובבנים מנהלים את התקשורת של עמידר .הם ילמדו על חשבון הקופה הציבורית
- 14.גיל 08/01/2011 13:12הגב לתגובה זומלך תפירות המכרזים רונן צור הפסיד, אז עכשיו הכל חובבני ולא בסדר. שהוא זוכה זה בסדר. אולי אייס ירימו את הכפפה ויבדקו את מעלליו בחברות ציבוריות ובמיוחד בחברת חשמל ובארגון המורים
- 13.יהודית שוקרון 07/01/2011 07:37הגב לתגובה זוזה הארגון הכי מושחת בארץ!!!פשוט בושה!!!
- 12.האר את עיניו 06/01/2011 16:07הגב לתגובה זומהם הנתונים המדויקים אם כך?
- 11.כתבה חובבנית עם נתונים לא מדוייקים (ל"ת)יוסי כהן 06/01/2011 15:10הגב לתגובה זו
- 10.אחד שיודע 06/01/2011 13:48הגב לתגובה זוהעיקר, עמידר מפריטה נכסים וכמה שיותר מהר. את הדיירים שגרים שם היא מפנה בתואנות שהם לא "דיירים מוגנים" יותר, ואחרי שהעמיסו עליהם חובות של שוק חופשי שהולכים ותופחים. בושה וחרפה לממשלה.
- 9.שתפור!!! 06/01/2011 11:05הגב לתגובה זוטוב שבאייס הרימו את הכפפה וחשפו את זה. למרות שעמידר בטח מאוד מאוד לא מרוצים.
- 8.לא מכירים את החוקים ב 06/01/2011 11:02הגב לתגובה זוקצת משונה לנוכח העובדה שכהן היה היועץ של לבני לא? לא אמור להיות בקיא בנהלים??
- 7.מה לא בסדר 06/01/2011 10:49הגב לתגובה זולא בסדר כשעושים כאילו שיש מכרז, קוראים לזה מכרז פנימי - "מראיינים" בשביל לכסתח ובוחרים את מי שנבחר כבר לפני ה"ראיונות". הארגון הזה לא פועל ככה מהיום..
- 6.אני לא מבינה מה לא בסדר? (ל"ת)ראיינו ומצאו משרד יח"צ 06/01/2011 10:06הגב לתגובה זו
- 5.05/01/2011 23:02הגב לתגובה זוKKKK
- 4.אחד שיודע מצוין מה הלך שם. 05/01/2011 18:34הגב לתגובה זוקדימה עמידר. תתבעו אותי. תבואו לבית משפט ותסבירו איך התנהל המכרז....קדימה-תאתגרו אותי.
- 3.עמידר חוגגת עם כספי הציבור ועל מה? דיור למיעוטי יכולת? (ל"ת)לא נעים לי 05/01/2011 17:54הגב לתגובה זו
- 2.'יעני' מכרז כמו כל ה'מכרזים הממשלתיים' (ל"ת)טייס משנה 05/01/2011 17:03הגב לתגובה זו
- 1.אנשים תתעוררו!!! זאת חברה ממשלתית. לא להאמין (ל"ת)גיא 05/01/2011 17:00הגב לתגובה זו
- גילה 08/10/2011 08:01הגב לתגובה זומשתף פעולה עם שודדי החלשים והמסכנים של עמידר