תמר יסעור - ראש מערך השיווק של לאומי נבחרה לאשת השיווק של חודש דצמבר

"יסעור נבחרה בזכות הובלתה למימוש הפוטנציאל האדיר שטמון בזירת הבנקאות הדיגיטלית"
כתבי אייס |

תמר יסעור ראש מערך השיווק של לאומי נבחרה ע"י ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאשת השיווק של חודש דצמבר בזכות הובלתה למימוש הפוטנציאל האדיר שטמון בזירת הבנקאות הדיגיטלית.

עד שנת 2008 היתה זירת הבנקאות הדיגיטלית בישראל בחיתוליה. מרבית הלקוחות שגלשו בקביעות לאתרי הבנקים היו פאסיביים ולא אקטיביים. בלאומי, עמד שיעור הלקוחות מבצעי הפעולות באמצעות הערוצים הדיגיטליים על 25% בלבד, נתון המייצג מן הסתם, שיעור דומה בשאר הבנקים.

למרות החסמים הרבים שאפיינו את זירת הבנקאות הדיגיטלית' ולמרות הקושי של הצרכן הישראלי באימוץ אותם ערוצים 'טכנולוגיים', הבינה יסעור את הפוטנציאל הרב הטמון בזירה זו.

"האתגר השיווקי היה עצום. הוא דרש מאיתנו למקד את כל המשאבים השיווקיים במטרה אחת מרכזית: לעזור ללקוחות הבנק לאמץ את הערוצים הדיגיטליים ולהתמודד עם מגוון החסמים שמונעים זאת מהם".

בשנת 2009 הושק המותג "לאומי דיגיטל", מתוך הבנה שנכון יותר לנהל אג'נדה דיגיטלית מול הצרכן דרך יצירת 'תת מותג' חדש שכולו על טהרת הדיגיטל. תת המותג החדש שינה משמעותית את הפריזמה דרכה התנהלה כל הפעילות השיווקית, בין אם מדובר באופי המהלכים המרכזיים של הבנק, דרך יצירת שיח חדש בתוך הבנק וכניסה מוצלחת לתחום המדיה החברתית, ועד לגיבוש שפה קריאטיבית חדשה.

תחת השם "לאומי דיגיטל" מפעיל הבנק ערוצים אינטראקטיביים רבים: אתר לאומי בלוג, זירות בפייסבוק, טוויטר ויוטיוב, אפליקציות אייפון, פעילות ייעודית לאחריות חברתית, פעילות שיווקית לצעירים ולמבוגרים, פעילות גיוס עובדים, ומערך שירות לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות.

בעקבות המהלכים הצטרפו עד כה למעלה מ-250,000 לקוחות לחשבון הדיגיטל ושיעור הלקוחות המבצעים פעולות דיגיטליות זינק מכ-29% לפני השקת לאומי דיגיטל, לכ-45% כיום. בנוסף, למעלה מ-70% מפעילות ניירות הערך של לקוחות לאומי מתבצעת כעת בערוצי הדיגיטל.

בעקבות בגידול בפעילות הדיגיטל במדיה החברתית, החליט הבנק להפכה לסעיף ניפרד בעוגת השיווק והקצה לכך סכום של 12.5 מיליון שקלים בשנת 2011, זאת משום שלדברי יסעור, המדיה החברתית הפכה לאמצעי תקשורת מרכזי עבור לאומי בתחום השיווק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.