סקר טים: וואלה יצא מהשלישייה, mako ו-TheMarker קפצו, נפילה לדפי זהב
חודש נובמבר היה אחד התזזיתיים ביותר באינטרנט הישראלי, עם תנודות חדות בדירוג 24 האתרים המובילים בארץ. לאחר 3 חודשים בשלישייה הפותחת, וואלה נפל למקום הרביעי ויוטיוב חזר למקומו הקודם. עם זאת, רוב האתרים הישראליים רשמו עליות. אתר עיתון 'הארץ' הצליח להתאושש ואילו 'עכבר העיר' ו-Rest חזרו שוב לרשימה.
נובמבר היה מצוין לשלישייה המובילה - כאשר כל אחד מהם הצליח לשבור את שיאי החשיפות של עצמו. החשיפה למנוע החיפוש של גוגל, האתר המוביל בישראל, עומדת כעת על 92.1% - עליה של 0.5% לעומת החודש הקודם. הרשת החברתית פייסבוק ממשיכה לחזק את מעמדה כאתר השני בגודלו בישראל עם עליה מרשימה של 6.5%. יוטיוב רשם עליה משמעותית של 10% והדיח את וואלה מהמקום השלישי. וואלה, עם זאת, עדיין רשם עליה קלה בשיעור החשיפה.
בעשירייה הפותחת נרשמו מספר שינויים: זאפ ונענע10 המשיכו במשחק הכיסאות שלהם, לאחר שזאפ עלה למקום ה-8 (עם עלייה מרשימה של 15% בזכות שיתוף פעולה עם אתר הלוחות WinWin) ונענע חזר למקום ה-9 (עם ירידה של 6.5%).
NRG השתחל לעשירייה הפותחת עם עלייה של 9%, כיבוש המקום העשירי והדחת אתר המידע b144 שצנח למקום ה-12 ורשם ירידה של 9% בחשיפה - רמת החשיפה הנמוכה ביותר שלו בשנה האחרונה.
לא רק b144 נפל, אלא גם אתר 'דפי זהב' שירד ב-13% ועומד כעת על 15.4%. בדומה ל-b144, גם 'דפי זהב' רשם את שיעור החשיפה הנמוך ביותר שלו במהלך 2010.
רוב אתרי התוכן בארץ ובעולם רשמו עליות משמעותיות - MSN צמח ב-11% וחזר למקום ה-13. TheMarker רשם שיא כל הזמנים בחשיפה עם צמיחה של 9% ועליה של 2 מקומות למקום ה-15.
אתר 'רשת' דילג ב-3 מקומות למקום ה-18 ורשם עליה מכובדת של 14%. הקפיצה המשמעותית ביותר החודש היא של mako שצמח בנובמבר ב-23% בזכות המשחקים האינטראקטיביים בזמן אמת שליוו את השידורים של השעשועון 'אל תפיל את המיליון'.
'הארץ', שנפל מתחת לקו 10% בחודש אוקטובר והיה בסכנת הסרה מרשימת האתרים המובילים, הצליח להתאושש לאחר שזינק ב-18% לשיעור חשיפה של 10.6%. הוא מדורג כעת במקום האחרון - 24.
כמובן, לא כל האתרים צמחו החודש: 'גלובס', שזינק בחודש אוקטובר ב-14%, צנח החודש ב-4 מקומות למקום ה-19 לאחר ירידה של 11%. גם יאהו, שהצליח להתאושש באוקטובר, רשם ירידה חדה של 11% ועומד כעת על שפל כל הזמנים בחשיפה. בסך הכל יאהו נפל ב-5 מקומות למקום ה-23. גם Orange ותפוז רשמו ירידות קטנות בחשיפה.
התחרות בין אתרי הספורט ממשיכה גם החודש: 'ספורט 5' עקף שוב את ONE וזינק ב-3 מקומות למקום ה-16 לאחר שצמח ב-9%. לעומת זאת, ONE ירד מקום אחד למקום ה-17 ונפל לשפל כל הזמנים בחשיפה לאתר, עם 12.8% - ירידה של 6% לעומת החודש הקודם וירידה של 19% לעומת תקופת המונדיאל.
הערכות כעת הן כי סקר TIM לחודש דצמבר יציג עלייה משמעותית בחשיפה לאתרי החדשות השונים, בעיקר ynet, וואלה, nrg, ושידורי חברת החדשות של ערוץ 2 באתרים mako ו'רשת', וזאת בעקבות השריפה הגדולה שהתרחשה בכרמל בשבוע הראשון של דצמבר, שהצמידה את הגולשים לאתרי הניוז.