מתי תוקם הרכבת הקלה? המדינה הלאימה את הפרוייקט; נדחה בעוד 4 שנים

הזכיינית MTS כשלה בגיוס ההון הנדרש להקמת הרכבת הקלה בת"א. כעת המדינה לוקחת את האחריות לפרוייקט. השקת הקו הראשון מתוכננת ל-2017. רק זיכרו שאבן פינה ראשונה הונחה כבר בשנות ה-90
לירוי פרי | (2)

פרוייקט הרכבת הקלה בת"א נראה כמו סאגה שנמשכת לאורך מספר עשורים, אך סוף לא ממש יש לה. היום אישרה הממשלה את בקשתם של שר האוצר יובל שטייניץ ושר התחבורה ישראל כץ, לפיה יש להלאים את הפרוייקט ולהטילו תחת אחראיות המשרדים הממשלתיים הנ"ל.

נראה שהמדינה מאסה בהתנהלות אל מול הזכיינים השונים, בעיקר לאחר שחברת MTS, אשר קיבלה את הפרוייקט לידיה ב-2007, לא הצליחה לגייס את המימון הנדרש. MTS הינו קונסורציום שמאגד תחתיו 5 חברות: אגד, אפריקה ישראל, סימנס, CCECC הסינית ו-CDS הפורטוגזית.

היום הטילה כאמור ממשלת ישראל על משרד התחבורה את המשימה לפתח מערכת להסעת המונים במטרופולין תל-אביב וכן את הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב.

עלות הפרוייקט לא שונתה משמעותית, כמו גם תוואי המסלול שנותר זהה. הממשלה הודיעה על הקצאת 10.7 מיליארד שקלים לצורך הקמת הפרוייקט ולשם כך שכרה את נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שנבחרה לשמש כזרוע הביצוע להקמת הקו.

במקור, כבר ב-2013 תוכננה הרכבת לשאת עליה נוסעים במרכז הארץ, אולם מילים ללא כיסוי ותכניות ללא מימון גרמו פעם אחר פעם לעיכוב הפרוייקט. כעת, לפי התכנית הממשלתית, השקת הקו הראשון (הקו האדום: פ"ת - ת"א - בת ים) מתוכננת ל-2017, משמע דחייה של ארבע שנים נוספות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ד 25/01/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    רכבת קלה בתל אביב = בדחה למדינה והחברה כולה מספיק עם החרפה הזו.
  • 1.
    מ 20/01/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    רכבת קלה תל אביב = שווה רכבת כשלון