ראיון

מנכ"ל חדשות 10: "אחרי הרבה מאד זמן, הערוץ יתחיל לתת מאבק בפריים-טיים"

רגע לאחר השקת ה'אולפן הדינמי', ראודור בנזימן מרוצה מנתוני הרייטינג של השקת הפורמט החדש - 13.5%. ויש גם הפקת לקחים ("הורדנו מינון במעברונים") ותובנות על הצופה ("מתעסק במקביל באייפון ובאינטרנט")
אלכסנדר כץ |

אחרי חודשים של תכנון, השקעה של יותר ממיליון דולר וחודש של בניית האולפן החדש, ביום ראשון בערב התקבצו רבים מבכירי ערוץ 10 בקומה ה-16 של 'בניין הוורד' בגבעתיים לצפות במהדורת החדשות בפורמט החדש - 'האולפן הדינמי', כפי שקוראים לו בערוץ. התוצאה הגיעה 12 שעות לאחר מכן: 13.5% מרשימים במיוחד למהדורה בהגשת מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון, מול 18.2% של מהדורת 'חדשות 2'.

"את האמת, חששתי מהאפשרות שנקבל פחות מ-10%", אומר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, ראודור בנזימן, בשיחה עם אייס עוד לפני שידור המהדורה השנייה אתמול (יום ב') בערב, "אם היינו מקבלים כזה נתון, זה היה מאד מאכזב". אבל למרות זאת, בנזימן מדגיש כי בניית הרגלי צפייה משולה למרתון, וכפועל יוצא, המהדורה ביום ראשון הייתה רק המטרים הראשונים מתוך כל אותם עשרות קילומטרים של ריצה: "נכון שביום ראשון קיבלנו נתון שגבוהה ב-34% מהממוצע הרבעוני שלנו, אבל לא צריך להסתחרר, זה רק תחילת המרתון".

הרייטינג של יום ראשון הוא סימפטום חיובי מבחינת אנשי ערוץ 10 שקשור כמובן למהלך פרסומי ושיווקי של 'האולפן הדינמי', אולם כו או כך בשבועות האחרונים הרייטינג של 'חדשות 10' נמצא במגמת עלייה. אם ברבעון האחרון ממוצע הצפייה במהדורה המרכזית עמד על 10.1% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית, הרי שבשבוע שעבר הממוצע כבר היה 11.7%, ובחברת החדשות בהחלט הופתעו מכך.

"לא עשינו שום דבר מיוחד בחדשות בשבוע שעבר, ונדהמנו מנתוני הרייטינג", מספר בנזימן. "העלייה בצפייה קשורה גם לתכנית שמשודרת לפניה. אני מייחס את זה ל'ערב טוב עם גיא פינס' שעברה לפני חודש לשעת השידור של 19:30. מהפילוח של קהל הצופים בגיא פינס עולה שמדובר בקהל הרבה יותר נשי והרבה יותר צעיר, והוא שונה מהקהל של 'לונדון את קירשנבאום' ששודרה עד אז במשבצת שלפני המהדורה המרכזית". בניזמן, שיושב על כיסא המנכ"ל כמעט 3 שנים, מסביר: "הקונספט החדש של המהדורה מתייחס ישירות אל צופה הטלוויזיה והחדשות. בעקבות מחקרים שערכנו, חשיבה מרובה והסקת מסקנות, קלטנו שינויים שעוברים על הצופים. גילינו שהצפייה השתנתה, זו צפייה של אנשים שמתעסקים במקביל בעוד משהו, כמו אינטרנט, האייפון. בגלל זה הדינמיות של המהדורה".

אבל הפורמט החדש לא היה חף מטעויות במהדורה הראשונה, וכבר במהדורה אתמול ובהמשך השבוע, בוצעו ויבוצעו כמה שינויים. "הצופים וגם אנחנו, הרגשנו שהעסק של הפורמט החדש מסחרר אותם", מודה בנזימן, "כבר היום (אתמול, א"כ) הורדנו את המינון בחלק מהמעברונים שנותנים את תחושת הסחרחורת. תשמע, אנחנו בוחנים את עצמנו כל הזמן, דינמיים ומפיקים לקחים. חוץ מזה, לא חשפנו את כל הארטילריה שלנו, יש לנו עוד דברים בקנה, ונשחרר אותם בהדרגה. עד יום חמישי נמשיך למשל לשדר את סדרת הכתבות של דב גלהר על אלימות המשטרה, ויש עוד סדרות של כתבות".

אבל גם בערוץ 10 יודעים שהעלייה באחוזי הצפייה במהדורה, לא קשורה רק לעיצוב של האולפן ולמה שמשודר בה, אלא גם לכל ערב השידורים. בנזימן: "הראנו שפה חדשה של חדשות שמתאימה ל-2010 ול-2011 והיא השפה הכי מעודכנת שיש. אחרי הרבה מאד זמן, גם הערוץ יתחיל לתת מאבק בפריים-טיים, למשל 'לרדת בגדול', 'היפה והחנון', סדרות, תכניות תחקיר. בלי תמיכה מסביב של תכנים מושכי קהל וטובים, המהדורה לא תצליח לתת תחרות לערוץ 2".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה