TV

5,000 תלונות לא שכנעו: הפרסומת הראשונה באנגליה בעד הפלות לא תרד

האנגלים הוכיחו את השמרנות שלהם, אבל הרשות לבקרת פרסומות הפתיעה והוכיחה את הליברליות שלה. כנסו וצפו בפרסומת שעיצבנה רבים כל כך
יוסי פינק |

סערה של ממש עוררה בחודשים האחרונים הפרסומת של עמותת מארי סטופ'ס אינטרנשיונאל שמצדדת בביצוע הפלות. מדובר בקמפיין טלוויזיוני ראשון מסוגו בבריטניה בעניין הפלות והבריטים ללא ספק הוכיחו שמרנות והתלוננו והרבה.

לא פחות מ-5,000 תלונות הוגשו לרשות לבקרת פרסומות באנגליה (ה-ASA) בעניין הפרסומת השנויה במחלוקת אבל הרשות לא נכנעה והודיעה היום כי לא תוריד את הקמפיין שרץ מאז אמצע מאי תחת הכותרת 'האם את מאחרת?'.

ברשות ציינו כי אכן מדובר בנושא שנוי במחלוקת אך למרות התלונות הרבות שהוגשו, אין הפרסומת שוברת את הקודים לפיה הרשות בוחנת את הפרסומות.

עת העלתה מארי סטופ'ס, יו"ר העמותה, את הקמפיין, היא אמרה כי החליטה להעלות קמפיין בטלוויזיה לאחר שסקר שקיימה הראה כי 42% מהנשים בבריטניה לא יודעות עם מי להתייעץ (מלבד רופא המשפחה) בעניין היריון לא מתוכנן. סטופ'ס מפעילה 'קו חם' ולטענתה בשנה החולפת התקבלו לא פחות מ-350 אלף פניות בעניין ייעוץ בנושא היריון לא מתוכנן. לכתבה המלאה על העלאת הקמפיין

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה