לפצח את הקוד: למתקדמים שביניכם - 5 קמפיינים המשלבים קודי QR
קודי ה-QR (קיצור ל-), אותם ברקודים מרובעים הניתנים לסריקה באמצעות טלפון חכם, משמשים לאחרונה ביותר ויותר קמפיינים מסחריים - גם אם אלה מיועדים בינתיים לקהל מצומצם יותר של צרכנים מתקדמים, ולא לקהל הרחב. השימושים בהם מגוונים, וכוללים קישור להורדת אפליקציה, למשל, או הפניה לאתרים או לסרטונים (סריקת הברקוד המצורף כאן, למשל, תוביל אתכם לאתר 140. אתם יכולים ליצור ברקודים משלכם בקלות באתרים רבים - כמו כאן או כאן).
השימושים בברקודים מגוונים כאמור, אולם המשותף לכולם הוא שהם יוצרים מעין חיבור בין העולם האמיתי והפיזי - שלטי חוצות, לוחות מודעות, עיתונים - לבין העולם הווירטואלי. קיבצנו חמישה קמפיינים מתוך רבים שהשתמשו בטכנולוגיה זו, שנראה כי הולכת לתפוס יותר ויותר תאוצה בתקופה הקרובה:
1. קמפיין Be the One
ארגוני הצדקה Women of the Storm ו-Wetland Foundation השיקו קמפיין על מנת לאסוף חתימות עבור תוכנית פדרלית לשיקום מפרץ מקסיקו לאחר דליפת באר הנפט. מודעות עם קוד QR הופצו על גבי חולצות, ספספלים ולוח המודעות הענק בטיימס סקוור בניו יורק. הקוד מוביל את המשתמשים אל אתר העצומה, שם הם יכולים לצפות בסרטון.

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג
ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות
חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף יוקם סמוך לנבטים תוך 7 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך
אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.
