הזוכה הגדולה של המונדיאל? הכנסות שיא לאדידס בזכות הגביע העולמי
למרות הביקורת הרבה שנשמעה על הכדור הרשמי של המונדיאל, הג'אבולני, ולמרות שהפרסומת של נייק ביו-טיוב זוכה להצלחה גדולה בהרבה מהמקבילה של אדידס, החברה הגרמנית פרסמה אתמול תחזית אופטימית מאוד לשנה זו. למעשה, באדידס צופים הכנסות שיא.
"אחרי 10 ימי תחרות זה כבר ברור שהגביע העולמי הוא הצלחה גדולה עבור אדידס", אמר הרברט היינר, מנכ"ל החברה. "לא רק שנעמוד במטרות שהצבנו, אנחנו נעבור אותן".
אדידס צפויה להכניס 1.5 מיליארד יורו משוק הכדורגל השנה, 15% יותר מהשיא הקודם שהושג ב-2008 ועמד על 1.3 מיליארד יורו. באדידס חוזים מכירה של 20 מיליון כדורי רגל, 13 מיליון מהם בעיצוב הג'אבולני. בנוסף, בחברה צופים שיימכרו 6.5 מיליון חולצות של נבחרות המשתתפות במונדיאל.
"עסקי הכדורגל שלנו צומחים ברחבי העולם", הוסיף היינר, שהדגיש כי המשאלה היחידה שלו בטורניר היא לראות גמר בין שתי נבחרות הלובשות אדידס. החברה הגרמנית מלבישה 12 נבחרות השנה, ביניהן מועמדות כספרד, ארגנטינה וכמובן גרמניה.