הבורסה עושה טוב לצרכנים: מדד אמון הצרכנים עלה לרמתו הגבוהה ביותר בשנה האחרונה

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יולי ב-4.1 נקודות לרמה של 125.2. מדובר בעלייה הרביעית ברציפות
אריאל אטיאס |

עליות השערים בשווקים הפיננסיים והריבית הנמוכה המעודדת רכישת נכסים, הביאה ביולי לעלייה במדד אמון הצרכנים, זה החודש הרביעי ברציפות. כך עולה מנתוני מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר.

מנתוני המדד עולה כי חלה עלייה הן במדד למצב הכלכלי השוטף והן במדד הציפיות. כאשר ישנו שיפור בתפיסת מצב התעסוקה כיום ובעוד שישה חודשים.

מדד אמון הצרכנים עלה בחודש יולי ב-4.1 נקודות לרמה של 125.2. רמת המדד דומה לזו ששררה במשק לפני כשנה. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 5.0 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה של 3.6 נקודות. השיפור ניכר בכל השאלות המשתקללות במדד וכן בשאלה לגבי אווירת הקניות שאינה משתקללת במדד. הבסיס למדד הוא המצב ששרר באפריל 2002.

העלייה באמון הצרכנים בחודשים האחרונים עקבית עם שיפור באינדיקטורים אחרים לצריכה, כמו המכירות ברשתות השיווק ורכישות בכרטיסי האשראי. עם זאת, השיפור באמון הצרכנים לא משקף את המצב בשוק העבודה שממשיך להידרדר - שיעור האבטלה עלה ל- 8.4% בחודש מאי והשכר הריאלי במגמת ירידה.

"אנו מעריכים כי ניתן לייחס את האופטימיות בקרב הצרכנים בישראל לעליות השערים שאפיינו את השווקים הפיננסיים, וכן למדיניות המוניטרית המרחיבה, ובפרט לריבית הנמוכה שמעודדת צריכה ורכישת נכסים (כולל דירות)", אומרים כלכלני בנק הפועלים.

נציין, כי עלייה באמון הצרכנים בחודשים האחרונים אפיינה את מרבית הכלכלות המפותחות בעולם, אם כי בארה"ב חלה ירידה בחודשיים האחרונים, על רקע המשך איבוד המשרות במשק ועליית שיעור האבטלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה