לעזוב את פורמולה 1? פרארי עשויה לקבל קנס של 100 מיליון דולר
חברת מכוניות הספורט פרארי עלולה לקבל קנס בסך 100 מיליון דולר במידה ותעזוב את תחרויות פורמולה 1 ותלך ותתחרה בסדרת מרוצים יריבה. כך טוענים ב-FIA, הגוף המקפח על פורמולה ONE.
בעוד מרוצי הגרנד פרי בסילברסטון בריטניה נפתחים היום, פרארי ביחד עם שבעה מהשמות הגדולים ביותר בתחום, הודיעו כי הם יעזבו את ה-F1 ב-2010 עקב סכסוך בנוגע לרגולציות חדשות המתייחסות לתקציב המרוץ.
החלטת FIA לעונת 2010 קובעת כי הקבוצות תפעלנה תחת הגבלת תקציב של 40 מיליון יורו לשנה (סביב 60 מיליון דולר), לא כולל שכר נהגים, הוצאות שיווק ומנועים. חריגה מעבר לתקציב זה תביא להטלת הגבלות על ביצועי המנועים. מטרת FIA הנה הגברת התחרות מחד והורדת מחסום הכניסה לספורט מאידך, ובכך להגדיל את הפופולאריות שלו.
הקבוצות, מאידך, רואות בכך יצירת שתי רמות קבוצות בסבב ופגיעה בתחרות. נחישות FIA הביאה את מועצת המנהלים של פרארי להביע את "אכזבתו" מההחלטה אשר התקבלה במשרדי FIA ללא התחשבות או התייעצות עם הקבוצות
אך במידה וסידרת מרוצים חדשה תקום השווי של מינהל פורמולה 1 (FOA), הגוף המחזיק בזכויות מרוצי F1 ונמצא בשליטת קרן ההשקעות הפרטית CVC, יכול לחטוף מכה אנושה.
פיצול המרוצים מגיע בהמשך לפקיעתו של הסכם קונקורד בשנת 2007, החוזה המחייב קבוצות להתחרות ב-F1. עם זאת, פרארי חשופה לתביעה משפטית עבור נזקים עקב חוזה נפרד עליו חתמה עם ה-FIA, אשר לדברי הגוף המפקח, מחייב אותה להשתתף במרוצי ה-F1 עד שנת 2012.
לקרן ההשקעות CVC, יש הרבה מה להפסיד ממהלך שכזה. בשנת 2006 היא קיבלה הלוואה בסך 2.1 מיליארד דולר מרויאל בנק אוף סקוטלנד בשביל לרכוש את ה-FOA ותשלומי הריבית השנתיים שלה עומדים על 260 מיליון דולר. עלויות ההפעלה השנתיות של המרוצים עומדות על כ-300 מיליון דולר. כך שבמידה והיא לא תגיע להכנסות של 560 מיליון דולר - היא לא תעמוד בהתחייבויות שלה.