ביג תיכנס לשוק האמריקאי: בוחנת רכישות נרחבות של מרכזים מסחריים בארה"ב
חברת ביג מדווחת היום (יום ד') כי היא שוקלת השקעה אסטרטגית רחבת היקף בארה"ב לביצוע רכישות של מרכזים מסחריים.
"המשבר הגלובלי ומצב סקטור הנדל"ן בארה"ב מהווה הזדמנות עסקית לביג", מסר איתן בר זאב, מנכ"ל ביג. "ההשקעה מתוכננת בהיקפים גדולים תתבצע בשני שלבים ותמומן ממקורות החברה ובאמצעות גיוס מקורות נוספים מגופים פיננסים".
נציין כי יו"ר החברה, יהודה נפתלי, מתגורר באופן קבוע בארה"ב ואת עיקר נסיונו בתחום המרכזי הקניות רכש בארה"ב ב- 30 השנים האחרונות.
עוד מדווחת החברה, כי סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2009 עם גידול של 23.7% בהכנסות שהסתכמו ב- 40.4 מיליון שקלים.זאת, לעומת 32.6 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מכניסתם לפעילות של המרכז ביוקנעם, מודיעין וטבריה, הרחבתם המרכז בכרמיאל וחידוש חוזי שכירות בדמי שכירות גבוהים יותר.
החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2009 ברווח נקי של כ- 30.1 מיליון שקלים, לעומת 39.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2008, קיטון של כ- 23%.
"לירידה הענפית בפדיונות חנויות בעיקר בתחום האופנה, לא היתה השפעה מהותית על תוצאות החברה והירידה בפידיונות החנויות לא פגעה בתוצאות החברה היות וסך הכנסות החברה מהפרשי פדיון פחותות מ - 10% ביחס לכלל הכנסות החברה, מסרה החברה.
עוד הודיעה ביג היום, כידירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיוידנד של 10 מיליון שקלים.
קבוצת "ביג מרכזי קניות", הינה רשת מרכזי קניות המבוססת על מודל הפאוור סנטר האמריקני. החברה מפעילה ומנהלת 12 מרכזי קניות פתוחים ברחבי הארץ, הממוקמים לאורך צירי תנועה מרכזיים ומציעים תמהיל חנויות רחב. כמו כן, עוסקת בייזום ופיתוח של קרקעות להקמת מרכזי קניות בהודו ובאירופה.