יגאל בראון: "לחבר'ה בהייטק פשוט נמאס, אז הם באים ללמוד פרסום"
המשק בישראל נמצא במיתון שהולך ומעמיק, הדבר מורגש בכל המגזר העסקי, נפגשנו עם יגאל בראון, מנכ"ל אגוד חברות הפרסום ומנהל "הבצפר" של חברות הפרסום, בכדי לשמוע על מצב חברות הפרסום בתנאיי השוק הנוכחיים.
"קוצצו תקציבי פרסום, קוצצו משכורות, ראינו פיטורים (לא בכל המשרדים) ואנחנו עדיין סופגים את המשבר הזה. אם המשבר יילך ויעמיק אנחנו נראה גלים של פיטורים ואפילו (חלילה) נפילה את משרד". כך אומר בראון בהתייחס לפגיעת המיתון בענף הפרסום.
לדבריו של בראון, "חלק מהחברות במשק מפחיתות תקציבי פרסום בתקופה הזו, חלק דווקא מגדילות בכדי לנצל את החולשה של המתחרים וחלק משנות אסטרטגיה כמו לפרסום באמצעי מדיה זולים יותר. אלו דילמות להן אנחנו שותפים על בסיס יומי".
באשר לפופולריות של הענף, אומר בראון (שהו גם מנכ"ל בית הספר לפרסום), כי "דווקא קיים גידול בנרשמים ל'בצפר'. "המסכנים מההיי-טק שכל 3-4 שנים מפטרים אותם, לחלקם נמאס והם באים לבדוק את ענף הפרסום שהוא למעשה סלע יצוק בהשוואה לענף ההיי-טק. מצד שני יש כמובן גם תלמידים שמתקשים כיום לעמוד בתשלומים אבל בסיכום הדברים, קיימת עלייה בנרשמים".