יגאל בראון: "לחבר'ה בהייטק פשוט נמאס, אז הם באים ללמוד פרסום"

מנכ"ל אגוד הפרסום בראיון מצולם ל-Bizportal. "קוצצו תקציבים, קוצצו משכורות. נקווה שלא נגיע למצב של קריסה של משרד"
מאיה זיסר |

המשק בישראל נמצא במיתון שהולך ומעמיק, הדבר מורגש בכל המגזר העסקי, נפגשנו עם יגאל בראון, מנכ"ל אגוד חברות הפרסום ומנהל "הבצפר" של חברות הפרסום, בכדי לשמוע על מצב חברות הפרסום בתנאיי השוק הנוכחיים.

"קוצצו תקציבי פרסום, קוצצו משכורות, ראינו פיטורים (לא בכל המשרדים) ואנחנו עדיין סופגים את המשבר הזה. אם המשבר יילך ויעמיק אנחנו נראה גלים של פיטורים ואפילו (חלילה) נפילה את משרד". כך אומר בראון בהתייחס לפגיעת המיתון בענף הפרסום.

לדבריו של בראון, "חלק מהחברות במשק מפחיתות תקציבי פרסום בתקופה הזו, חלק דווקא מגדילות בכדי לנצל את החולשה של המתחרים וחלק משנות אסטרטגיה כמו לפרסום באמצעי מדיה זולים יותר. אלו דילמות להן אנחנו שותפים על בסיס יומי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד