האטה במשק? כ-21% מהחברות הגדילו השנה את תקציב המתנות לעובדים בחגים
מבדיקה מיוחדת שערכה קבוצת BdiCoface לקראת החגים, עולה כי למרות ההאטה במשק, כ-21% מהחברות במשק הגדילו השנה את התקציב המיועד למתנות לחגים בעבור העובדים.
עוד עולה מהבדיקה, כי השווי הממוצע של מתנות החגים לעובדים עומד על כ- 470 שקלים. כ-46% מהחברות יעניקו מתנות ששווין נע בין כ-451 שקלים לכ-700 שקלים, כ-11% מהחברות יעניקו מתנות בגובה של עד כ-250 שקלים וכ- 5% יעניקו מתנות בסכומים של למעלה מכ-700 שקלים.
ומה אופי המתנה? כ-72% מהחברות יעניקו לעובדיהן תווי שי, כ-6% מבין החברות יעניקו לעובדיהן חבילות שי וכ-22% יעניקו לעובדים תשורות באופנים אחרים כמו תוספות לשכר, מענקים במזומן ועוד. בנוסף, כ-62% מהחברות מנצלות את תקופת החגים כדי להעניק ללקוחותיהן מתנות מסוגים שונים. "החשיבות בהענקת מתנות לחגים לעובדים היא בתשומת הלב האישית המוענקת לכל עובד ועובד, בעיקר אם היא מתבצעת במקביל לפעילויות נוספות המתבצעות במהלך כל השנה, זאת מאחר והיא מחזקת את הקשר ומגבירה את הזיקה בין העובד לחברה". מציינת תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת BdiCoface.
מעניין לציין כי כ-47% מהחברות אף שותפות בתוכנית המסייעת לנזקקים בתקופת החגים כמו איסוף תרומות של מזון ובגדים, איסוף תרומות כספיות ועוד.עוד עולה מן הבדיקה כי ב-89% מהחברות נוהגות לערוך ערבי חברה לעובדיהן. בכ-36% מהחברות נערך ערב חברה אחד לפחות בשנה ובכ-64% מהחברות נערכים לפחות שני ערבי חברה בשנה או יותר.