עלייה במדד אמון הצרכנים באוגוסט: עלה בישראל ב-3.5 נקודות לאחר ירידה של 3.9 נקודות בחודש יולי
ממדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים וחברת TNS טלסקר, עולה כי בחודש אוגוסט חלה עלייה של 3.5 נקודות במדד אמון הצרכנים הישראלי, זאת לאחר ירידה של 3.9 נקודות בחודש יולי.
עליית המדד נרשמה הן ביחס למצב השוטף והן ביחס לציפיות, אולם כלכלני הפועלים מציינים כי מגמת המדד מתחילת השנה אינה חד משמעית, זאת לאחר ירידת מדרגה ברמת אמון הצרכנים ברבעון האחרון של שנת 2007.
מהדוח עולה כי בחודשים האחרונים בולטת הרעה באווירת הקניות של הצרכן הישראלי, אך יחד עם זאת הציבור בישראל הושפע עד עתה באופן מתון מההתפתחויות השליליות בעולם. כלכלני הפועלים מעריכים כי תמיכה לכך הגיעה מהשיפור המתמשך בשוק העבודה בישראל.
יש לציין כי בחודשיים האחרונים נרשם שיפור במדד אמון הצרכנים בארה"ב, לאחר ירידות חדות בשנה האחרונה, ובקנדה, כלכלה הקשורה בטבורה לארה"ב, המגמה הייתה דומה מאוד לזו שבישראל: ירידה במדד בסוף שנת 2007 וברבעון הראשון שך השנה, ולאחר מכן התייצבות ברמה נמוכה, כנראה בשל הירידה במחירי הסחורות והדלק.