רק הונפקה וכבר בדרך להימחק: בעלי המניות באדלר חומסקי הגישו הצעת רכש מלאה בפרמיה של 62%

"השמש לא תמיד מחממת - היא גם שורפת; שמחים שבציבור יפסיקו להפסיד כסף", כך בענף הפרסום; אדלר חומסקי - "הפיכת החברה לפרטית, תיטיב עם החברה, לקוחותיה ועובדיה"
יוסי פינק |

לאחר שהונפקה בבורסה בתל אביב בסוף חודש נובמבר 2007 והייתה למשרד הפרסום הראשון בישראל שיצא להנפקה בבורסה, הגישו היום בעלי המניות העקריים בחברת אדלר חומסקי הצעת רכש מלאה לפי מחיר של 19.8 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-62.2% ממחיר השוק של המניה.

עוד בסוף חודש נובמבר של השנה שעברה, הצפי המוקדם והאופטימי של אדלר-חומסקי היה להנפקה על-פי שווי של 100 מיליון דולר, אך בסופו של דבר הונפקה החברה על-פי שווי של 267 מיליון שקל, שתאם את ההערכות המוקדמות של הגורמים בענף. הבוקר הגיעה שווי החברה בבורסה ל-145 מיליון שקל בלבד. מחיר הצעת הרכש משף לחברה שווי של 238 מיליון שקל, כלומר 8 חודשים לאחר ההנפקה, רוצים באדלר-חומסקי למחוק את החברה מהמסחר בשווי נמוך בכ-16% מהשווי שלפיו הונפקה.

אחזקתם של בעלי המניות העקריים בחברה, ובראשם ראובן אדלר ואייל חומסקי שמחזיקים ב-33.98% כ"א, מסתכמת ב-83.86% ממניות החברה כך שהצעת הרכש נוגעת ל-16.14% המניות שבידי הציבור. במידה וההצעה תיענה, ישלמו בעלי העניין סכום של 38.1 מיליון שקלים (החברה, אגב, גייסה 43.2 מיליון שקל ברוטו בהנפקה) המועד האחרון להגשת בקשות הינו ה-27 ביולי.

נזכיר, כי ברבעון הראשון של 2008 רשמה אדלר חומסקי רווח נקי של 7.625 מיליון שקל המהווים גידול של כ- 51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו בכ- 33 מיליון שקל, המהווים גידול (אורגני) של כ- 38.7% לעומת התקופה המקבילה ב- 2007.

מחברת הפרסום נמסר, כי "מחיר הצעת הרכש משקף את מחיר ההנפקה המלא, בניכוי הוצאות ההנפקה - כלומר, מלוא התמורה שנכנסה לחברה. אדלר וחומסקי פרסמו את ההצעה לאחר שהגיעו למסקנה שהפיכת החברה לפרטית, תיטיב עם החברה, לקוחותיה ועובדיה".

התגובות בענף הפרסום למהלך אותו מבצעת "אדלר-חומסקי" רחוקות מלרחם וישירות מאוד: "השמש לא תמיד מחממת - היא גם שורפת. זו הנפקה שנולדה בחטא - אנחנו לפחות שמחים שהציבור יפסיק להפסיד כסף. מלכתחילה היה מדובר ברעיון לא חכם וחשיפת יתר תקשורתית. הכתובת, למעשה הייתה על הקיר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה