עידן עופר מרוצה משי אגסי: החברה לישראל מזרימה עוד 15.5 מיליון דולר למיזם המכונית החשמלית
בדצמבר 2007 הגיח לאוויר העולם, בסערה תקשורתית יש לציין, מיזם המכונית החשמלית של שי אגסי. אגסי הצליח להשיג את תמיכתה של החברה לישראל, אשר התחייבה להזרים לפרויקט 100 מיליון דולר, ובנוסף גייס 100 מיליון דולר ממשקיעים זרים. היום נודע, כי החברה לישראל משלמת את התשלום השני בדרך לתמיכה בת 100 מיליון הדולרים שלה.
דירקטוריון החברה אישר העברת 15.5 מיליון דולר לפרויקט המכונית החשמלית (פרויקט "בטר פלייס") לאחר שהחברה כבר העבירה 7.5 מיליון דולר עד כה. זאת, כאמור, במסגרת התחייבותה להגיע להשקעה כוללת של 100 מיליון דולר.
"הוחלט להמשיך ולהזרים לבטר פלייס סכומים נוספים עד לסכום כולל של השקעה על ידי החברה בסך של 100 מיליון דולר, וזאת לאחר שהוצג לדירקטוריון תקציב בטר פלייס הכולל אבני דרך ותוכנית לגיוס כספים", נמסר בהודעת החברה לישראל. "הזרמת הכספים כפי חלקה היחסי של החברה תיעשה במועדים ובסכומים שיקבעו מעת לעת ע"י דירקטוריון בטר פלייס, בכפוף לעמידה בתקציב, באבני הדרך ובתוכנית לגיוס כספים כפי שהוצגו לדירקטוריון החברה וכן בהתאם להסכמים שנחתמו בין הצדדים".
עם נפט במחיר של 140 דולר לחבית, מיזם המכונית החשמלית של אגסי נראה אטרקטיבי בתור אלטרנטיבה למכוניות המונעות על ידי דלקים. השאיפה בפרויקט היא להקים בישראל תשתית לטעינה והחלפה של מצברים במכוניות חשמליות אותן תייצרנה חברות רכבים זרות, ובכללם רנו-ניסאן.
במקביל, הודיעה היום החברה לישראל כי בכוונתה לפתוח במו"מ לרכישת 80% ממניות או.פי.סי רותם שבבעלות חברת עופר אנרגיה. או.פי.סי צפויה להקים תחנת כוח במישור רותם בפרויקט משותף עם חברת החשמל. עופר אנרגיה, חברה שבשליטת האחים עופר, מתכוונת לצרף גם את חברת דלקיה לפרויקט זה.
"בהתחשב במדיניות החברה לכניסה לתחום יצור החשמל בישראל
וכן לאור הפעילות הענפה שמנהלת החברה כבר עתה בתחום יצור החשמל בדרום אמריקה ובהתחשב בכך שדלקיה באמצעות חברת הבת אינקיה (Inkia)
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.