לא נכנסתם בזמן לכי"ל? גלעד שריג מציע: קנו החברה לישראל
לא מעט משקיעים שלא שמו את כספם במניית כיל בוודאי תופסים את הראש. המניה, שזינקה במאות אחוזים בשנים האחרונות, נסחרת היום ברמות שיא שמפחידות חלק מהמשקיעים, בשעה שאחרים דווקא מוצאים בה הזדמנות. היום מציע האנליסט גלעד שריג מבנק הפועלים פתרון לכל אלו שלא נכנסו לכיל: קנו מניות החברה לישראל.
תחת הכותרת "למי שאיחר את הרכבת בכיל" מסביר שריג כי החברה לישראל שינתה את פניה והיא מומלצת בכל פרמטר אפשרי, כאשר ה"דיסקאונט העמוק" בו היא נסחרת על החזקותיה יתמוך במניה.
"החברה לישראל הינה אחת מחברות האחזקה האיכותיות ביותר בבורסה המקומית", אומר שריג. "בנוסף לאיכות התיק, עוברת החברה שינוי משמעותי גם ביחסיה עם שוק ההון: הנהלת החברה נפגשת עם אנליסטים מקומיים וזרים, מופיעה לראשונה בכנסים בינלאומיים של בתי ההשקעות הגדולים ומקיימת קשר שוטף ואקטיבי מול השוק. אנו סבורים כי החברה לישראל נסחרת היום במחיר זול ביחס לשווי אחזקותיה, והמשקיע יכול לקבל היום את כי"ל בהנחה משמעותית, או לחילופין, את שאר ההחזקות במחיר אפסי".
שריג עדיין מחזיק בהמלצת "תשואת יתר" עם סיכון בינוני על מניית החברה לישראל, אולם הוא מחליט להעלות את מחיר היעד ל-7,000 שקל - 26% מעל מחירה בשוק. 85% משוויה של החברה לישראל נגזר מכיל, מה שאומר שמצבה של כיל משפיע רבות על החברה האם. בכל זאת, שריג מאמין כי מחירי הדשנים לא יעצרו בשלב זה, שכן גם לאחר שזינקו פי 4 תוך שנה, חוזים אחרונים נחתמו לפי תג מחיר של 1,000 דולר לטון אשלג בשל מלאי הגרעינים הנמוך ומחירי הסחורות.
ומה עם החזקותיה האחרות של החברה לישראל? שריג לא כותב מילה אחת על טאואר החבוטה, מאמין שמחיר הנפט הגבוה ימשיך ללחוץ מטה את רווחי צים אך בהמשך צפוי שיפור ("השוק מתמחר את צים בהערכת חסר; החברה תכפיל את כושר ההובלה בתוך 3 שנים") ולגבי בזן הוא סבור כי השקעותיה בהיקף של מיליארד דולר יניבו פירות.
אז למיש מעוניין ב"חברת דשנים בהנחה + אופציה על אנרגיה וספנות", כדברי שריג, מומלץ שיקנה מניות החברה לישראל.