ליאו ליידרמן: "על פי הצריכה הפרטית - אין סימנים למיתון בישראל"

מדד אמון הצרכנים של חברת TNS טלסקר ובנק הפועלים מצביע על יציבות בפעילות הכלכלית בישראל בניגוד להערכות קודמות שרווחו במשק
שהם לוי |

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים וחברת TNS טלסקר מצביע על חודש נוסף של יציבות בפעילות הכלכלית בישראל בחודש פברואר. המדד רשם עלייה של נקודה אחת, לאחר עלייה של 5.4 נקודות שנרשמה בחודש ינואר.

בבנק הפועלים רואים לנכון לציין את ההתתאוששות בחודשים הראשונים של השנה לאחר ירידה של 12.2 נקודות בפעילות הכלכלית בישראל.

בתוך כך, נרשם שיפור בחמשת הפרמטרים הכלכליים המוצגים במדד. הסקר מונה כ-1,000 נשאלים ועורכת אותו חברת טלסקר. המחלקה הכלכלית בבנק הפועלים מעניקה לו את הפרשנות הכלכלית.

הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, ליאו ליידרמן אמר היום ל-Bizportal: "המדד נעשה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים של ה-Coference Board האמריקני". עוד הוסיף ליידרמן: "אם נסתכל במשקפיים של הצריכה הפרטית אין סימנים למיתון בישראל, זאת בניגוד להערכות פסימיות שנרשמו מוקדם יותר."

במחלקה הכלכלית בבנק הפועלים סבורים שתוצאות המדד עקביות עם האינדיקטורים מהלמ"ס לצריכה הפרטית לחודש פברואר, הממשיכים להצביע על עלייה. בחודש פברואר נרשם שיא ביבוא מוצרי צריכה, הן צריכה שוטפת והן מוצרים בני-קיימא. נראה כי הצרכן הישראלי לא הושפע באופן ניכר מירידות השערים החדות בשוק ההון. אולם, במבט קדימה הסיכון העיקרי הוא שהאטה בפעילות הגלובלית תשפיע בסופו של דבר על היצוא והצריכה בישראל.

סקר אמון הצרכנים של חודש פברואר בוצע בעת בה פעל צה"ל ברצועת עזה ויישובי הנגב המערבי ואשקלון היו תחת מתקפת רקטות אינטנסיבית. בשאלה לגבי תחושת הציבור באופן כללי על כיוון המדינה, נרשם שיפור. הסקר מלמד שוב כי למצב הביטחוני השפעה מוגבלת על אמון הצרכנים, כל עוד לא מדובר בפיגועים במרכזי הערים הגדולות. גם בעת מלחמת לבנון השנייה, מדד אמון הצרכנים הגיב באדישות מפתיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה