עונת החגים נפתחת בוול סטריט: הקונים עדיין כאן
עונת המכירות המטורפת שלפני החגים האמריקנים החלה היום כאשר מרבית החנויות הגדולות מיהרו לפתוח את דלתותיהן כשעתיים מוקדם יותר על מנת לעמוד בעומס הקונים. המבצעים לקידום המכירות יהיו השנה הרבה יורת משמעותיים. חנויות רבות נפגעו ממזג האוויר החם ששרר בחודשים ספטמבר ואוקטובר אשר לא אופייני לעונה כלל. תחזיות הרווח לרבעון עודכנו מטה מספר פעמים הרבה מעבר לשיעור הרגיל, אמר Ken Perkins אנליסט קמעונאות.
אז בהתהוותה של כל מהומת הקניות החששות מפני מיתון אפשרי הצבענו על הקמעונאיות שמושכות את מירב תשומת הלב היום:
ענקית הקימעונאות לביגוד חברת גאפ (סימול:GPS) פתחה את החנויות הגדולות ברשת בשעה 5 שעון ארה"ב, שעתיים מוקדם יותר מהשנה שעברה. מספר נקודות המכירה שנפתחו בחצות יותר מהוכפל והגיע ל-170 חנויות השנה, ופתחו את יום שישי השחור כיום שמכונה באופן מסורתי ליום שבו הקמעונאיות הופכות לשחורות למשך כל השנה.
חברת מוצרי החשמל, בסט ביי (סימול:BBY) פתחה את חנויותיה באופן רשמי בשעה 5 בבוקר, אולם כבר החלה מחלקת מספרי תורים משעה 3 לפנות בוקר. המבצעים מצויים למכביר, בחלק מההצעות אנחנו נוצרים מצלמה דיגיטאלית של סוני באיכות תמונה של 7.2 מגה פיקסל רק ב-99.99 דולר.
אם מזכירים את מיטב הקמעונאיות אי אפשר בלי הגדולה מבינהן, וול מארט שדבקה באסטרטגיה של המתחרות ופתחה גם כן את החנויות בשעה 5 בבוקר, הצעות מפתות לא חסרות כלל, מיקסר קלאסי נמכר ב-139 דולר בלבד. אגב, וול מארט מקצצת מחירים באגרסיביות על מנת למשוך את הקונים, תוריד מחירים של יותר מ-15,000 מוצרים כ-20% יותר מהשנה החולפת. האנליסטים קצת פחות מרוצים מהמהלך, חלקם טוענים שמלחמת המחירים האגרסיבית והמאבק על הצרכן הפגוע ישתקפו היטב בדו"חות הקרובים.
קמעונאית נוספת שמרכזת היום עניין היא J.C. Penney, שפתחה את חנויותיה ב-4 לפנות בוקר, שנה מוקדם מהשנה שעברה. ארוחות בוקר חינם, ומתנות מוצעות היו חלק ממאמצי קידום המכירות של הסקטור כולו. הרצון העז לשדל את הקונים להכנס פנימה נובע מהחששות שמא ירידת ערך הבתים ומחנק האשראי יביאו לעונת חגים גרועה במיוחד.