פרוטרום רשמה ירידה של 15% בשורת הרווח הנקי ברבעון
חברת פרוטרום פירסמה היום (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2007. בשורה הראשונה רשמה החברה עליה של 23% במכירות ברבעון השלישי אשר התסכמו ב-87.7 מיליון דולר לעומת 71.282 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה ירידה של 15% ברווח הנקי אשר התסכם בכ-5.9 מיליון דולר לעומת כ-7 מיליון דולר אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה ב- 17.1% והסתכם ל-31.5 מיליון דולר לעומת 26.9 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הגולמית ברבעון השלישי עם זאת ירדה ל-36.0% ברבעון לעומת 37.8% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי רשם ירידה של 9.7% והסתכם ב-8.3 מליון דולר, לעומת 9.2 מליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית ברבעון השלישי ירדה אף היא והגיעה ל-9.5% לעומת 13.1% בתקופה המקבילה בשנת 2006.
ההון העצמי של פרוטרום ליום 30 בספטמבר 2007 הסתכם ב 242.6 מיליון דולר (62.3% מסך המאזן) לעומת 206.7 מיליון דולר (69.7% מסך המאזן) ליום 30 בספטמבר 2006. הגידול בהון העצמי נובע, בעיקר, מהרווח בתקופה ומשינוי בשער החליפין של הדולר לעומת מטבעות אחרים המשמשים מטבע הפעילות העיקרי של חברות בנות אוטונומיות, שהשפיע על קרן ההון מהפרשי תרגום, והגדיל את יתרת ההון העצמי.
לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "גם ברבעון השלישי השיגה פרוטרום צמיחה פנימית מואצת בפעילויות הליבה שלה בהתאם לאסטרטגיה העסקית אותה היא מיישמת בשנים האחרונות. צמיחה זו שמקורה, בין היתר, במעבר מואץ של חברות מזון רבות לשימוש בתמציות וחומרי גלם טבעיים, בדגש על clean label, מזון פונקציונאלי ומזון אורגני, תחומים בהם הגברנו את השקעותינו בשנים האחרונות במסגרת מימוש חזוננו: " To Be the Preferred Partner for Tasty and Healthy Success", תוך ניצול הסינרגיה הרבה מהרכישות בשנים האחרונות. צמיחה שתגבר עם מימושה של הסינרגיה הגלומה ברכישות שבוצעו השנה".
יהודאי הוסיף: "אנו פועלים ועומדים בכל תוכניות המיזוג של שבע הרכישות שביצענו השנה, ובמהלך הרבעון הרביעי אנו מצפים להשלים את מיזוג בלמי וג'ופיטר באנגליה, ריחן ואדומים בישראל ואבקו בארה"ב, תוך השגת חסכונות מהותיים ושיפור בשולי הרווח של פעילויות אלה. עם סיום תהליכים אלה תתרומנה הרכישות שביצענו השנה לא רק להמשך מגמת הגידול במכירות אלא גם לגידול מהותי ברווח תוך שיפור הרווחיות". עוד אמר יהודאי כי "כרבים מלקוחותינו בתעשיית המזון בעולם, אנו פועלים נחרצות להעלאת מחירי המכירה של מוצרינו על מנת להתאימם לעליה הנמשכת במחירי חומרי הגלם".
יהודאי סיכם ואמר כי "פרוטרום פועלת להמשך מימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה וניצול הסינרגיה ואפשרויות ה Cross-Selling הרבות הטמונות ברכישות שביצעה החברה בשנים האחרונות ואשר יתרמו להמשך הצמיחה הפנימית הרווחיות בפעילויות הליבה שלה. פרוטרום פועלת ומשקיעה משאבים רבים באיתור וביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות בעיקר בארצות ושווקים בהן יש לחברה פעילות מהותית".