הקמעונאיות בארה"ב עמדו בציפיות: רשמו עלייה של 0.2% במכירות

בחודש אוקטובר נרשמה עלייה צנועה במכירות הקמעונאיות. המכירות נדחפו ע"י עלייה במכירות הבנזין וכלי הרכב בארה"ב. בראייה שנתית, המכירות עלו ב-5.2%. מניות הקמעונאיות רושמות היום עליות בהובלת חברת Macy
אריאל אטיאס |

מכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו עלייה צנועה בחודש אוקטובר, כאשר הן נדחפות ע"י מכירות הבנזין וכלי הרכב, כך מסר היום משרד המסחר האמריקני. מכירות הקמעונאיות עלו ב-0.2% באוקטובר, ותאמו את ציפיות האנליסטים, לאחר שעלו ב-0.7% בחודש ספטמבר.

ב-12 חודשים האחרונים, מכירות הקמעונאיות עלו ב-5.2%. המכירות בתחנות הדלק עלו ב-0.8% באוקטובר אחרי שטיפסו בכ- 1.8% בספטמבר. בהוצאת נתוני הבנזין מכירות הקמעונאיות עלו ב-0.1%. באוקטובר חלה עלייה של 0.2% בכלי הרכב. בהוצאת נתוני מכירות כלי הרכב, מכירות הקמעונאיות עלו ב-0.2% באוקטובר.

בהוצאת נתוני מכירות הבנזין וכלי הרכב, המכירות רשמו עלייה של 0.1%. הכלכלנים ציפו לעלייה של 0.2% במכירות, ולעלייה של 0.3% בהוצאת נתוני מכירות כלי הרכב, כך עולה מסקר שנערך ע"י בארונס.

מניות הקמעונאיות עולות היום, בהובלת Macy (סימול: M), במניותיה מטפסות 6.6%. מפעילת רשת השיווק עברה לרווח ברבעון השלישי לאחר שהקטינה את ההוצאות. הקמעונאית גם שמרה על תחזית הרווחים שלה לעונת החגים ברבעון הרביעי. מדד הקמעונאיות (S&P Retail) רושם עלייה של 0.5% בוול סטריט.

חלק מהאשמה קשור למזג האוויר החם מהרגיל לעונה הפוגע במכירות הביגוד – רוב האנשים לא קונים ביגוד חורף חדש עד אשר הם נזקקים לו. למרות זאת, קטגוריות נוספות גם חלשות, כולל מוצרי בית כגון רהיטים, עיצוב וחומרה.

השאלה הגדולה היא האם ההוצאות השגרתיות, על יציאה למסעדות ובילויים, נפגעו מהעגמומיות שירדה על הצרכנים. הקפיצה הגדולה במחירי הבנזין הגיע די בסוף אוקטובר וישנה האפשרות שהיא לא פגעה בחוזקה בהוצאות השגרתיות של חודש אוקטובר, אלא תבוא לידי ביטוי רק בחודש נובמבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה