רוצים לחסוך למעלה משליש מחשבון הסלולר? ניידות המספרים

64% מלקוחות אורנג' יחסכו בממוצע 35% מהעלות החודשית שלהם אם יעברו לתכנית אחרת והמצב ברשתות האחרות לא שונה. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום חברת פלאזול,המבצעת התאמה אישית של תכניות סלולר
יוסי פינק |

ניידות בין חברות הסלולר תחסוך לצרכנים למעלה משליש מהחשבון מניתוח דוחות לקוחות חברת "פלאזול", שעורכת התאמה אישית של תכניות סלולר לצרכנים, עולה כי הכדאיות של המעבר בין החברות עלה בחודשים האחרונים, עם הכנסת התכניות החדשות לתוקף. מניתוח הדוחות של למעלה מ – 3,000 לקוחות חדשים שהצטרפו לחברה בחודש האחרון עולה, כי ניידות בין חברות הסלולר תחסוך לצרכנים למעלה משליש חשבון. זהו נתון משמעותי לקראת כניסת תכנית הניוד לתוקף (1 בדצמבר) מאחר וכיום החברות מנסות לקשור את הלקוחות בהסכמים כובלים למשך שלוש שנים. חברת "פלאזול" מנתחת את חשבונות הסלולר של לקוחותיה ומגלה מהן ההטבות והחבילות שיוזילו עבורם את החשבון. מבדיקת הפרופילים של למעלה מ-3000 לקוחות חדשים שהצטרפו החודש ל"פלאזול" מתברר שיש הבדלים קטנים בין החברות השונות: • רוב לקוחות "פלאפון" יכולים לחסוך כשליש מהחשבון החודשי גם אם יישארו בחברה (58%). מתברר שהתכניות שמציעה החברה הן אטרקטיביות מאוד – אבל הלקוחות אינם עוברים לתכניות אלה. חלקם מפני שאינם מודעים לאפשרויות וחלקם בגלל הקנסות הגבוהים. • עוד עולה מדוחות פלאזול כי נתוני חברת "אורנג'" ונתוני חברת "סלקום" הם דומים מאוד – הן מבחינת המחירים והן מבחינת פרופיל הצרכנים של החברות. • 64% מלקוחות "אורנג'" יחסכו בממוצע 35% מהעלות החודשית שלהם אם יעברו לתכנית אחרת בחברה אחרת ואילו רק 39% מהלקוחות יחסכו כ-30% במעבר לתכנית אחרת ב"אורנג'". • בסלקום הנתונים כמעט זהים: 63% מהלקוחות יחסכו 34% מהעלות החודשית במעבר לחברה אחרת ו26% יחסכו 25% במעבר לתכנית אחרת בתוך החברה. מומחי "פלאזול" מציעים לצרכנים לא להתפתות ולא להתחייב בימים אלה: "להערכתנו החברות ימשיכו להוציא תכניות חדשות לקראת ה-1 בדצמבר, ובכל מקרה כדאי לא להתחייב כרגע אלא לבדוק מהי התכנית המתאימה ביותר ולברר אפשרות לעבור אליה בתאריך הנכון". לדברי נריה בר, סמנכ"ל לקוחות של חברת "פלאזול", לקוחות רבים שנמצא אצלם חיסכון, אכן מחכים כעת להחלת תכנית הניוד ב-1 בדצמבר, על מנת ליישם את המלצות החברה ולעבור לספקית אחרת מבלי לאבד את מספר הטלפון שלהם. בהקשר הזה קוראת החברה למשרד התקשורת לא רק להגביל את זמן ההתחייבות אלא גם להגביל את סכומי הקנסות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה