רווחים של 7.4 מיליארד דולר צפויים מתוכנות CRM ל-2007
הארגונים ברחבי העולם ממשיכים להשקיע ביישומי "המשרד הקידמי" והיקף הרווחים מתוכנות CRM (ניהול קשרי לקוחות) צפויים לחצות את קו ה-7.4 מיליארד דולר בשנת 2007, גידול של 14% בהשוואה ל-6.5 מיליארד דולר אשתקד, כך לפי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ בתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת.
ביצועיו המרשימים של שוק תוכנות ה-CRM ניזונים מגידול בכל התת-מגזרים וכן מהגידול העצום של פתרונות ה- Saas (תוכנה כשירות) בתוך תת-מגזר המכירות. בשנת 2006 ייצג תחום ה-SaaS כ-12% מסך כל ההכנסות מתוכנות CRM, ונראה כי הוא עתיד להגיע ל-14% בסיכום 2007. עד תום 2007 צפוי תחום ה-SaaS לייצג יותר מ-1 מיליארד דולר ברווחי תוכנות ה-CRM, עם שיעור צמיחה פי שניים ויותר מזה של כלל שוק תוכנות ה-CRM.
"הביצועים המתמשכים של הספקיות הגדולות בעולם של פתרונות על-פי דרישה מניעים את הגידול של מגזר ה-SaaS", אומרת שרון מרץ, מנהלת מחקר בגרטנר. "עסקים מרעננים את מערכות האוטומציה של כוח המכירות שלהם כדי להתאימן ליוזמות המחודשות של צמיחה עסקית וגידול רווחים. לנוכח רענון והתחדשות אלה אנו צופים כי עד שנת 2011 יהפכו תוכנות המכירות לתת-מגזר הגדול ביותר בתחום ה-CRM".
שוק תוכנות ה-CRM העולמי עתיד לחוות גידול משמעותי במהלך 2007. עם זאת, הגידול יואט במהלך ה-12 עד 18 החודשים הקרובים בגין השפעתם של תנאים כלכליים, כמו גם בגלל גידול בממדיו הכוללים של השוק. עד שנת 2011 צפוי השוק לגדול ולעבור את ה-11.4 מיליארד דולר ברווחי התוכנה הכוללים.
"בסוף שנת 2008 וב-2009 שוב תורגש בשוק תנופת התפתחות, כאשר החלטות על רכישות יתבהרו והלקוחות יתחילו להעביר פלטפורמות לארכיטקטורות מוכוונות שירות", מסבירה מרץ. "ביקוש הולך וגדל לאוטומציה של המכירות וניתוחי שוק, בשילוב עם התמקדות בפתרונות SaaS, יניעו גם הם את הצמיחה בתקופה זו. בחירת יישומי רכש תמשיך להתמקד בתחומים המניבים החזרים מהירים של תשואה להשקעה בכל תת-מגזרים של ה-CRM".