האם מצב הקמעונאיות האמריקניות הוא בבואה של הצריכה?
וול מארט והום דיפו, שתי חברות הקמעונאות הגדולות בארה"ב, הודיעו היום שהחולשה בשוק הדיור, הקשחת התנאים לקבלת משכנתאות ומחירי אנרגיה גבוהים יבואו לידי ביטוי בתוצאות החברות בהמשך השנה.
"הכלכלה האמריקנית ממשיכה לשרות תחת לחץ גדול מאוד", כך אמר היום מנכ"ל חברת וול מארט, H. Lee Scott. " זה לא סוד שצרכנים רבים נותרים ללא כסף בסוף החודש" עוד הוסיף.
מניות וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, נופלת 2.29 דולר או 5% למחיר של 43.88 דולר למניה במסחר בניו יורק. בכך עוברת את הירידה החדה ביותר מאז יולי 2002. מניות הום דיפו יורדות 1.02 דולר או 2.9% למחיר של 34.22 דולר למניה, ועד כה ירדו 15% מתחילת השנה.
מכירות בתים מקרטעות וזינוק בעלויות האשראי גרמו לצרכנים רבים לשקול מחדש את הכדאיות בדבר רכישת מטבחים וחדרי שינה בחנויות רשת הום דיפו, ספקית האיבזור למגורים הגדולה בארה"ב. אולם, בוול מארט תולים את האשמה דווקא במחירי הנפט שגרמו לקונים להיעדר מחנויות הרשת, בשל כך הביאו לירידה חדה במכירות הרשת במיוחד בעונת החזרה לבית הספר שנחשבת חזקה במיוחד.
על פי הסקרים האחרונים בקרב האנליסטים הבכירים, עולה שהכלכלה האמריקנית עלולה להאט לקצב צמיחה שנתי של 2.6% בלבד במחצית השנייה של השנה, 0.2% פחות מקונסנזוס האנליסטים של יולי.