תפוז: ההכנסות ברבעון זינקו ב-31%; הרווח נותר נמוך

עמד במחצית הראשונה של השנה רק על 223 אלף שקל, לעומת 1.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נרשם גידול בהכנסות בכל תחומי הפעילות של החברה וגידול בהיקפי הפעילות
שהם לוי |

חברת תפוז (תפוז אנשים) דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של 2007 ולמחצית השנייה כולה. הרווח הנקי של תפוז הסתכם במחצית הראשונה בכ-223 אלף שקל, לעומת רווח של כ-1.7 שקל במחצית הראשונה של 2006. את הרבעון הראשון סיכמה תפוז עם הפסד קל של כ-28 אלף שקל.

תפוז סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2007 עם צמיחה בהכנסות בכל תחומי פעילותה. החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות בסך כ-8 מיליון שקל, גידול של כ-31% לעומת הכנסות של כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את המחצית כולה סיימה תפוז עם הכנסות כ-15.8 מיליון שקל, גידול של 34% לעומת הכנסות של כ-11.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2006.

הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי, כאשר ההכנסות מתחום התוכן הסלולרי צמחו בכ-62% במחצית הראשונה של 2007 והסתכמו בכ-8.6 מיליון שקל, לעומת כ-5.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2006.

ההכנסות מתחום האינטרנט הסתכמו במחצית הראשונה בכ-7.2 מיליון שקל, צמיחה של כ-12% לעומת הכנסות התחום במחצית המקביל בשנת 2006. ברבעון השני של 2007 צמחו ההכנסות ממגזר האינטרנט לכ-3.9 מיליון שקל, לעומת כ-3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ואילו ההכנסות מתחום הסלולר עלו לכ-4.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2.7 מיליון שקל אשתקד – גידול של כ-53%.

הגידול בהיקפי הפעילות של החברה תרם גם לגידול ברווח הגולמי של תפוז, שהסתכם במחצית הראשונה בכ-9.5 מיליון שקל, גידול של כ-38% לעומת רווח גולמי של כ-6.3 מיליון שקל במחצית הראשונה בשנת 2006. יש לציין, כי בסעיף עלות ההכנסות נכללו לראשונה הוצאות תפעול הקשורות לאתר BlogTV בארה"ב בסך כ-327 אלף שקל.

הרווח התפעולי של תפוז בחצי הראשון של 2007 הסתכם בכ-873 אלף שקל ,לעומת רווח תפעולי של כ-1.5 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות התפעול של מוצר ה-BlogTV בחו"ל הרווח התפעולי של החברה, בנטרול פעילותה בתחום ה- BlogTV בחו"ל, הסתכם במחצית הראשונה של שנה בכ- 2.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. .

בנוסף, פיתחה תפוז במהלך 2007 את האתר OK, המשמש בעמוד בית מתואם אישית, המאפשר לגולש לרכז בעמוד אחד את המידע המעניין אותו מהרשת, וכן הושקה גרסת בטא של מנוע חיפוש ממשפחת ה-2.0 .

תגובת ההנהלה לתוצאות

גיא אליאב, מנכ"ל תפוז אנשים, אמר היום: "במחצית הראשונה של שנת 2007 המשיכה תפוז לצמוח בכל תחומי פעילותה. לאחרונה תגברנו את מערך המכירות של תחום האינטרנט, ואנו צופים גידול נוסף בהכנסות מתחום זה בהמשך שנת 2007".

"בתחום הסלולר המשיכה תפוז למצב את עצמה כספקית התוכן הסלולרי המובילה בישראל, במקביל לאלה, אנו מגבירים את מאמצינו כדי לקדם את פעילות חברת הבת, BlogTV.com, בארה"ב ובמדינות נוספות, ואנו רואים בחברה ייחודית זו פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך עבור בעלי המניות בתפוז במהלך השנה הקרובה. הבלוג טי.וי, כמו גם הפעילויות החדשות אליהן נכנסנו בשנה האחרונה, כרוכות בהגדלת הוצאות פיתוח תפעול ושיווק, אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז, ושיתרמו להגדלת רווחי תפוז בעתיד הלא רחוק".

חברת תפוז השלימה הנפקת מניות בבורסה בתל-אביב בחודש מרץ 2006, אז גייסה כ-24 מיליון שקל, וכתוצאה מההנפקה היא מציגה כיום מאזן בעל איתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-34.5 מיליון שקל מתוך מאזן בסך כולל של כ-42.2 מיליון שקל. לחברה אין כלל התחייבויות כלפי הבנקים.

אודות החברה

תפוז אנשים הנו אתר אינטרנט גדול בישראל, ונרשמות בו מדי יום כ-70,000 הודעות על ידי הגולשים. על פי בדיקות שנעשו על ידי החברה נכנסו לאתר תפוז בחודש יולי כ-2.2 מיליון גולשים. החברה מפעילה כ-1,200 פורומים וכ-63,000 בלוגים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.