מכירות המתחרה של קופקסון של טבע צמחו ב-8% ברבעון

מכירות הרביף של סרונו אשר פותחה בישראל, צמחו בארה"ב ברבעון החולף ב-21% ל-149 מיליון דולר. מכירות מרק-סרונו זינקו ברבעון ב-67%
שי פאוזנר |

קבוצת מרק (הנסחרת בגרמניה: MRCG.De), מובילה עולמית בתחום הביוטכנולוגיה התרופתית, ויצרנית תרופת ה"רביף" לטיפול בטרשת נפוצה אשר פותחה על-ידי אינטרפרם ומתחרה בקופקסון של טבע , מדווחת היום על תוצאות הרבעון השני לשנת 2007. כזכור, מרק הודיעה על השקת החברה הממוזגת - מרק-סרונו ב-8 בינואר האחרון.

סך כל הכנסות מרק ברבעון השני זינקו ב-67% ל-1.795 מיליארד אירו (כ-2.5 מיליארד דולר), לעומת 1.078 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של 2007 זינקו הכנסות מרק ב-58% לעומת המחצית המקבילה אשתקד ל-3.510 מיליארד אירו (כ-4.85 מיליארד דולר). הכוח המניע מאחורי הצמיחה במכירות היה רכישת סרונו על-ידי מרק.

הכנסות הרבעון השני צמחו בעיקר בזכות מכירות גדולות משמעותית של מוצרים מובילים כמו רביף לטיפול בטרשת נפוצה (שהינה מתחרה בקופקסון של טבע הישראלית), ארביטוקס לטיפול סרטן, וחוסם הבטה ביסופורלול.

מכירות הרביף לטרשת נפוצה בכל העולם, המתחרה בקופקסון של טבע, ופותח בידי אינטרפרם הישראלית שנמכרה לסרונו - צמחו ב8.2%, לשיא של 312 מיליון אירו (כ-431 מיליון דולר) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות הרביף בארה"ב צמחו ברבעון השני ב-21% ל-107.3 מיליון אירו (כ-149 מיליון דולר). הרביף קיבלה לאחרונה חוות דעת חיובית מהוועדה למוצרים רפואיים לשימוש בני אדם (CHMP). ומסוכנות הרפואית האירופית (EMEA), שהמליצה לאשר שיווק נוסחה חדשה של רביף.

הרווח התפעולי ברבעון השני צמח ב-58% ל- 277.5 מיליון אירו (כ-384 מיליון דולר) לעומת 176.1 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות חצו במקצת את קונצנזוס האנליסטים של רוייטרס שהעריכו רווח תפעולי של 273 מיליון אירו.

הרווח הגולמי ברבעון השני פחת ל-95 מיליון אירו לעומת 574 מיליון אירו. הירידה נובעת בעיקר מהוצאות חד פעמיות בגין רכישת המלאי של סרונו והוצאות בגין המיזוג.

הרווח הנקי ברבעון השני על כלל הפעילות הסתכם ב-48 מיליון אירו (כ-66 מיליון דולר). כזכור מרק מכרה את כל הפעילות הגנרית למיילן ונתון זה אינו כולל את הרווח מתחום הגנריקה. הרווח הנקי כולל הפעילות הגנרית היה 90 מיליון אירו (כ-124 מיליון דולר).

מרק מעסיקה 35,214 עובדים ברחבי העולם (נכון ל-30 ביוני 2007), 5,215 עובדים יותר מטרום המיזוג עם סרונו. מספר העובדים כולל גם 4,593 עובדים המועסקים בחטיבה הגנרית.

החברה מדווחת עוד, כי המכירות של ארביטוקס לטיפול בסרטן זינקו ב-44% ברבעון השני ל-116 מיליון יורו (כ-160 מיליון דולר). מכירות הגונאל אף לטיפולי פוריות צמחו ב-3% ל-114.4 מיליון אירו (כ-158 מיליון דולר), מכירות מכירות הרפטיבה, התרופה הביולוגית היחידה שפותחה לטיפול במחלת הפסוריאזיס, אשר הושקה רק לפני למעלה משנה, צמחו ב-47% ל-19.8 מיליון אירו (כ-27 מיליון דולר). אינטרפרם, שפיתחה את הרביף, מעסיקה כיום כ-30 עובדים, העוסקים במו"פ ובאיתור הזדמנויות השקעה ומנוהלת על- ידי ד''ר עזרא עוזיאל. מרק-סרונו דיווחה באחרונה על השקעה של למעלה מ-3 מיליון דולר, ב"בית אינטרפרם" ביבנה, שישמש לפעילויות הקיימות, כבית המסחר לתרופות של מוצרי מרק-סרונו בישראל ולקליטת הפעילויות החדשות של החברה בעתיד. המעבר למבנה החדש אמור להתקיים בעוד מספר חודשים.

מרק-סרונו, משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברת הבת סרונו ישראל. סרונו-ישראל, שהוקמה בשנת 1996, מנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. סרונו-ישראל משווקת בשוק המקומי את התרופות: גונאל-f, לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ורביף. תרופת הרפטיבה, המיועדת לטיפול בפסוריאזיס, נכנסה באחרונה לסל הבריאות. כמו כן נכנסה מרק סרונו לתחום האונקולוגיה והיא משווקת את התרופה ארביטוקס, סטוקסימב. התרופה רשומה לטיפול בסרטן המעי הגס ומצויה בסל הבריאות לטיפול במחלה מקומית של סרטן ראש צוואר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה