לוג'יטק: הכנסות של 430 מ' ד' - עליה של 9% לעומת הרבעון המקביל

החברה צופה השנה עלייה של 15% ברווח התפעולי ובמכירות; גרינו דה-לוקה, מנכ"ל לוג'יטק אמר כי "הנתונים של הרבעון הראשון של שנת הכספים 2008 הושפעו מהירידה במכירות של מצלמות רשת, במיוחד באזור EMEA"
סיון איזסקו |

חברת לוג'יטק (SWX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני שהסתיים ב-30 ביוני (המוגדר כרבעון הראשון של שנת הכספים 2008). המכירות ברבעון הראשון של שנת הכספים 2008 הסתכמו ב-430 מיליון דולר, עליה של 9% לעומת 393 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת הכספים 2007.

ברבעון הראשון של שנת הכספים 2008 הרווח התפעולי לפי GAAP הסתכם ב-24 מיליון דולר, עליה של אחוז אחד לעומת 23.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, רשמה לוג'יטק רווח נקי של 25.6 מיליון דולר לפי GAAP, לעומת 30.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הכולל רווחים לאחר מס של 5.8 מיליון דולר (0.03 דולר למניה) ממכירת מניות Anoto Group AB. ללא הרווחים ממכירת מניות אלו הרווח הנקי עלה ב-5%. הרווח השולי היה 33.7% ומהווה שיפור של 300 נקודות בהשוואה ל-30.7% של הרבעון הראשון של שנת הכספים 2007.

ברבעון הראשון של שנת הכספים 2008 גדלו המכירות הקמעוניות של לוג'יטק ב-8%. יבשת אמריקה הייתה אחראית ל-17% מסך המכירות ויבשת אסיה-פסיפיק אחראית על 13% מהמכירות. מכירות אזור EMEA ירדו בשיעור של אחוז אחד ומכירות מוצרי OEM עלו ב-16%.

גרינו דה-לוקה, מנכ"ל לוג'יטק אמר כי "הנתונים של הרבעון הראשון של שנת הכספים 2008 הושפעו מהירידה במכירות של מצלמות רשת, במיוחד באזור EMEA. אנו רואים שיפור משמעותי במכירות באמריקה ונלמד את נתוני המכירות באזור EMEA עם ציפייה לשיפור בנתוני המכירות למספרים דו-ספרתיים עד הרבעון האחרון של שנת הכספים 2008"

ברוב הקטגוריות עלו המכירות בשיעורים דו-ספרתיים עם עליה של 39% בתחום האודיו ו-21% בתחום המקלדות. המכירות בתחום מוצרי הוידאו ירדו בשיעור של 38% בעיקר כתוצאה מירידה של 62% בתחום זה באזור EMEA. המכירות ב- AMR בקטגורית מצלמות הרשת ירדו בשיעור זניח לעומת הרבעון המקביל אשתקד ,אך עלו ב-46% בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2007.

לוג'יטק צופה ששנת 2008 תסתכם בצמיחה של 15% במכירות ורווח תפעולי, וכן צמיחה ברווח הגולמי בשיעור של 32-34 אחוזים. הרווח השולי של שנת הכספים 2008 אמור להיות בשיעור גבוה של התחזיות ארוכות הטווח של 32%-34%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.