כרמל ונצ'רס בגיוס של 4 מ' ד' למובישיוס האמריקנית

הגיוס בוצע יחד עם ונורת' ברידג' ונצ'ר פרטנרס. מובישיוס מאפשרת חיפוש התכנים, שירותים ואפליקציות עבור הטלפון סלולרי תחת קורת גג אחת
שי פאוזנר |

חברת מובישיוס האמריקנית, המפתחת פורטל לתכנים, שירותים ואפליקציות לטלפונים ניידים, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 4 מיליון דולר. את הסבב הובילו הקרנות כרמל ונצ'רס ונורת' ברידג' ונצ'ר פרטנרס. ההשקעה תשמש בעיקר להמשך פיתוח האתר, פיתוח עיסקי ופעילויות שיווק.

רינה שאינסקי, שותפה כללית בכרמל ונצ'רס, מסרה היום: "צרכנים בכל העולם מוציאים סכומים הולכים וגדלים על תכנים, שירותים ואפליקציות למכשירים הניידים שלהם. בשנת 2006 הוערך סכום זה בכ-5.5 מיליארד דולר בארה"ב. זאת, על אף שכיום חוויית המשתמש בכל הנוגע למציאת תכנים כאלה לוקה בחסר. מובישיוס, הפועלת בנקודת המפגש בין עולם האינטרנט לעולם הסלולר, תהיה המקום האידיאלי למציאת תכנים עבור משתמשי הסלולר".

לדבריה, "על ידי שיפור חוויית המשתמש, מובישיוס למעשה מורידה לחלוטין את החסמים הקיימים היום לחיפוש והעברת תכנים למכשירים ניידים". שאינסקי הוסיפה: "אנו שמחים להצטרף כמשקיעים למובישיוס ונשמח לתרום מניסיוננו הרחב בתחום המובייל להצלחתה של החברה".

ג'יימי גולדשטיין, שותף כללי בנורת' ברידג', הוסיף: "מובישיוס ממלאה חלל עצום בשוק התוכן למכשירים ניידים, ויוצרת ערך רב לצרכנים ולספקי תוכן כאחד. עולם התוכן הסלולרי משתנה כל הזמן, ואין היום מקום אחד שבו צרכנים יכולים למצוא בקלות את כל מה שהעולם הזה מציע. מובישיוס יוצרת קהילה רבת ערך של צרכנים מתוחכמים, שספקי תוכן יכולים להגיע אליהם ביתר קלות".

ההשקה של Mobicious.com הינה צעד ראשון בתוכניתה של החברה ליצור את המקום הטוב ביותר בעולם עבור משתמשים למציאת תוכן איכותי למכשירים סלולריים. באתר של מובישיוס, יוכלו המשתמשים לגלוש במאגרי התוכן הסלולרי ולקבל תצוגה מקדימה של כל פריט. בנוסף לדירוג וביקורות המשתמשים, יוכלו הגולשים גם להעלות לאתר כל פריט מהמכשיר הנייד או המחשב שלהם ולהוריד קבצי מדיה דיגיטליים למכשירים הניידים חינם. האתר פועל כרגע בגרסת אלפא, וזמין עבור משתמשים בארה"ב, אך עד סוף השנה צפויה התרחבות גלובלית למדינות נוספות.

מובישיוס כבר יצרה שותפויות עם ספקי תוכן ומפרסמים מובילים. במהלך הרבעון השלישי של השנה, מתכננת החברה להשיק מספר שותפויות חשובות עם חברות שישמשו ערוצי הפצה לשירותים של מובישיוס. "הקמנו את מובישיוס, כי זיהינו צורך ברור של צרכנים במציאת תוכן איכותי למכשירים ניידים" אמר ג'ורג' גריי, מייסד ומנכ"ל החברה. "באמצעות קירוב ספקי תוכן לבעלי הטלפונים הניידים, אנחנו בונים שירות שמביא תועלת לכל הגורמים בשוק זה ויוצרים את הקהילה המובילה בעולם בכל הקשור לטלפונים ניידים. אנחנו גאים על הצטרפותה של כרמל ונצ'רס, קרן בעלת שם עולמי ופורטפוליו מרשים בתחום המובייל, לדירקטוריון החברה, לצד קרן נורת' ברידג' האמריקנית".

הפורטפוליו של כרמל בתחום המובייל הוא רחב ומגוון וכולל חברות מובילות בתחומן, בהן אמפורמיישן, רד בנד, יוניפיר, נקספיריינס ופולואפ, שנמכרה בסוף 2006 תמורת 140 מיליון דולר לנאוסטאר.

מובישיוס מאפשרת לאנשים למצוא בצורה קלה ופשוטה את התכנים, השירותים והאפליקציות הטובים ביותר עבור הטלפון הנייד שלהם - הכל תחת קורת גג אחת. הצרכן יכול למצוא במקום אחד תכנים בפורמט טקסט (כמו מידע חדשותי ותחזית מזג האוויר), מוזיקה ותכני וידיאו פופולריים וכן מידע על אתרים ראויים ואמינים שבהם ניתן לרכוש רינגטונים, תמונות ומשחקים. באמצעות הפורטל יכולים הצרכנים לשלוח כל תמונה לסלולרי שלהם ללא תשלום וכן להביע את דעתם על כל שירות, תוכן או אפליקציה בעולם הסלולרי (כולל דירוג). כתוצאה מכך, ספקי תוכן מובילים יכולים לקבל באמצעות מובישיוס גישה לקהל יעד מפולח של צרכנים העושים שימוש בשירותים ובאפליקציות סלולריים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה