יוטיוב מאחוריך: תפוז הופך את BlogTV למוצר בינלאומי

המוצר הושק לאחרונה בקנדה וארה"ב; 7 מיליון שקל הושקעו בפיתוחו; בין החידושים: ערוץ טלוויזיה אישי המכיל ארכיון לשדרן, חלוקה לערוצי תוכן, חיפוש באמצעות תגיות, הקלטה ואחסון תוך כדי שידור. מניות תפוז מגיבות בזינוק של 11%
אפרת אדיר |

קבוצת תפוז מעדכנת טכנולוגית את פלטפורמת ה-BlogTV למודל בינלאומי ומשיקה אותו מחדש בישראל. זאת, בהמשך להשקתו לאחרונה בקנדה והשקתו הרכה לפני כשבועיים בארה"ב. בעקבות העדכון מגיבות מניות פוז בזינוק של 11%.

הדור החדש של ה-blogTV כולל אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות ועיצוב חדשני. אם בעבר כל בלוגר היה משדר והשידור לא היה נשמר למשך תקופה, כעת בעזרת הטכנולוגיה החדשה יוכל כל גולש המשדר באינטרנט לפתוח לעצמו ערוץ טלוויזיה אישי, שיכלול לצד השידור החי גם את הקלטות שידורי העבר שלו.

הממשק החדש מאפשר הקלטה תוך כדי שידור ישירות לשרתים של תפוז. השידורים המוקלטים ימוקמו בערוץ של השדרן, אותם יוכל למיין ולסווג על פי חלוקה לתגיות וערוצים. פתיחת ארכיון שכזה לכל שדרן מאפשרת לצופים להכיר את השדרנים השונים וסגנון הגשתם גם אם נכנסו לאחר שעת השידור, וכן לצפות תוכניות האהובות עליהם בכל זמן שירצו, ללא תלות בשעת השידור.

בנוסף, לאחר הקלטת השידור והעלאתו לערוץ, יוכל השדרן לצפות בסטטיסטיקות ונתונים על מידת החשיפה לה הוא זוכה, לשנות את שם התוכנית או תגיות החיפוש, לשלב לוגו, תמונה ולהוסיף תיאור קצר על השידור. כמו כן, ניתן יהיה לשלוח לחברים קישורים המזמינים אותם לצפות בתוכניות השונות, וכן לאפשר קבלת עדכונים דרך ה-RSS.

לדברי גיא אליאב, מנכ"ל תפוז אנשים: "המטרה שעמדה מול עינינו בפיתוח ה-blogTV כמוצר עולמי היא להיות הפלטפורמה המלהיבה והמרגשת ביותר בעולם ה-UGC, וכן להפוך לבחירה הראשונה בארץ ובעולם לשידור וצפייה בתוכניות LIVE של גולשים. קהל הגולשים בעולם כולו צמא לתכנים ושידורים מעניינים ומגוונים יותר. ציבור הגולשים שמשתפים ומעלים תכנים לאינטרנט מחפשים את "הדבר הבא" באמצעותו יוכלו למשוך קהל גדול יותר של קוראים וצופים".

אליאב הוסיף, כי "ה-blogTV בגרסתו החדשה משדרג את מעמדו של הגולש; משדרן, במאי ותסריטאי הוא הופך להיות גם בעליו של ערוץ טלוויזיה פרטי, מעוצב ועדכני בו כל תוכניותיו מתועדות".

יוטיוב מאחוריך

בשדרוג פלטפורמה זו והפיכתה למוצר בינלאומי רוצה, בעצם, קבוצת תפוז להוות אלטרנטיבה מעניינת לאתר יוטיוב הפופולארי, אשר נרכש באוקטובר 2006 על-ידי גוגל ב-1.65 מיליארד דולר.

בחודשים הראשונים להשקת ה-blogTV החדש, תיזום תפוז תוכניות INDOORS ו-OUTDOORS מעניינות, כמו שידורים חיים של הופעות מוזיקה, שידור מלוקיישנים מעניינים, תוכניות אירוח וכד'. לדברי החברה, פעילות זו הינה המשך ישיר לניסיון המצטבר מההשקה המוצלחת בקנדה, שם תוכניות יזומות אלו נתנו לגולשים כלים, רעיונות לדרכי שידור ומשיכת קהל וכן היכרות עם הפונקציות השונות שיש ל-blogTV החדש להציע.

הפלטפורמה והאפליקציות החדשות של ה-blogTV פותחו במסגרת חברת הבת "בלוגטיוי.קום" של תפוז בהשקעה של 7 מיליון שקל.

נזכיר, כי ה-blogTV הושק לראשונה באפריל 2004 באתר תפוז, המתמקד בתוכן גולשים. באוגוסט 2004, הושקה הפלטפורמה הסלולארית של המוצר ברשת סלקום, ובאוגוסט 2005 רשת orange השיקה 4 ערוצים לשידור וצפייה. כיום, מדי חודש נכנסים ל-blogTV כ-250,000 גולשים שונים, 5,000 שדרנים שונים משדרים וזוכים ל-2.5 מיליון צפיות. blogTV זוכה להצלחה גדולה גם ברשתות הסלולאר. ברשת סלקום ואורנג' זו הפלטפורמה השנייה הניצפת ביותר. ברשת פלאפון, blogTV נבחר למוצר השנה בדור 3. המוצר אף זכה בפרסים בינלאומיים, כפלטפורמת הווידיאו הטובה ביותר לסלולר ב-3GSM-ברצלונה 2006 וכן בפרס “Trend Leader” בקוריאה בשנת 2006, עבור חדשנות ויצירת טרנד חדש בעולם הסלולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה