חריגים: גזית גלוב זינקה 9% ומיקרומדיק צנחה 16%

המעו"ף רשם השבוע עליה של 1.8% ואילו ת"א-75 הגדיל לעשות עם עליה של 2.9%. נטוויג'ן בטלה השבוע בין היורדות עם ירידה של 14.4% וכיל ואלקטרה נדל"ן בלטו בין העולות עם עליה של 6.4% ו-10% בהתאמה
יוסי פינק |

שבוע מסחר תנודתי ביותר נחתם היום בת"א, כאשר מדד המעו"ף רושם עליה שבועית של 1.8%. ביום ראשון פורסמו נתונים חיוביים ביותר למשק הישראלי ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והמדדים הגיבו באדישות, דבר שהביא להרמת גבה מצד לא מעט פעילים בשוק ההון. ביום שני השוק קיבל את התגובה הראויה לנתוני הלמ"ס והמדדים רשמו עליות חדות. ביום רביעי זה היה השוק הסיני שגרם למדדים בארץ לרשום ירידות חדות אבל תגובה אדישה לצניחת מדד שנחאי ע"י המדדים בוול סטריט נתנו את האות לכך שמדובר באזעקת שווא והמדדים הגיבו היום בעליות.

מדד המעו"ף

המדד סגר כאמור בעליה שבועית של 1.8% כאשר המניות הבולטות במדד היו גזית גלוב שזינקה 9% וכיל שעלתה 6.4%.

מדד ת"א-75

המדד סגר בעליה שבועית של 2.9% כאשר המניות הבולטות במדד היו אלקטרה נדלן שעלתה 10% וגזית שעלתה 8.9%.

מדד הבנקים

המדד רשם השבוע עליה של 3.3% כאשר מניית הפועלים רשמה עליה של 1.9% ומניית לאומי עלתה 3.4%.

מדד היתר-30

המדד רשם השבוע עליה של 2.3%. נטוויז'ן צנחה 14.4%. אלקטרה צריכה עלתה 13.3%.

המניות הבולטות בבורסה

המניה שרשמה שבוע את התשואה הגובה ביותר וגם הראתה מחזורי מסחר ראויים הייתה תאת טכנולוגיות (תאת טכנו). המניה רשמה עליה של 19% וריכזה מחזור יומי של 1.7 מיליון שקל. החברה, המתמחה בייצור ציוד תעופתי ובשירותי שיפוץ ותחזוקה לציי תעופה וחיילות אוויר, הציגה השבוע דו"חות לרבעון הראשון ודיווחה, כי סיימה את הרבעון הראשון שנת 2007 עם רווח נקי של כ-2.6 מיליון דולר (כ-0.44 דולר למניה), גידול של כ-106% לעומת הרווח בתקופה המקבילה אשתקד.

מניה נוספת שזינקה השבוע לאחר שפרסמה דו"חות, היא חברת שמיר אופטיקה. המניה רשמה השבוע עליה של 17.4% וריכזה מחזור של 270 אלף שקל. בית ההשקעות וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון, פרסמו השבוע סקירה לחברת שמיר אופטיקה חו"ל (סימול: shmr), בהמשך לתוצאותיה הפיננסיות של החברה ברבעון הראשון ומעניקים לחברה המלצת "תשואת יתר". "בעוד שמיר העבירה את השנים האחרונות בהשקעה בשווקים חדשים הכוללים את צרפת, טורקיה, מקסיקו ותאילנד, אנחנו מתחילים לראות חלק מהטריטוריות הללו מתקדמים לכיסוי ההשקעה ואנחנו צופים, כי הם יתרמו לצמיחת ההכנסות ברבעונים הקרובים", כתבו האנליסטים.

מניית פטרו גרופ הקטנה רשמה השבוע עליה של קצת יותר מ-10% וריכזה מחזורי מסחר גבוהים במיוחד, בסביבות 4.2 מיליון שקל ליום. הסיבה לעליות ולגידול במחזורי המסחר, היא הודעה לבורסה, כי כלל פיננסים ממשיכים לרכוש ממניות החברה מידיי פיננסיטק (בעלת עניין) והדבר משדר הבעת אמון מצד גוף גדול. בהסכם שנחתם עם פיננסיטק, נכתב כי האחרונה תוכל למכור מניות נוספות של פטרו גרופ רק תחת תנאים מגבילים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.