המשטרה: 35,903 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים ב-2006
בשנת 2006 נרשמו במשטרת ישראל, בתיקי "תאונות דרכים – ת"ד" (לא כולל יהודה והשומרון) 17,193 תאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 1% לעומת שנת 2005. כך עולה מנתונים מפורטים על התאונות שאירעו בשנה שחלפה, שיראו אור בקרוב בפרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מן הנתונים עולה ש-73% מהתאונות אירעו בדרכים עירוניות. 52% מהתאונות שאירעו בדרכים עירוניות, היו בצמתים, לעומת 45% בלבד בדרכים לא-עירוניות. חומרת התאונה בדרכים לא-עירוניות הייתה גבוהה מאשר בדרכים עירוניות. בדרכים עירוניות 1.4% מהתאונות היו קטלניות ועוד 9.7% קשות, ואילו בדרכים לא-עירוניות 4.2% היו קטלניות ו-14% קשות. 64% מהתאונות אירעו בשעות היום ו-36% בשעות הלילה. 71% מהתאונות היו התנגשויות של כלי רכב זה בזה, כ-17% מהתאונות היו מסוג פגיעה בהולך רגל והשאר תאונות רכב יחיד.
35,903 בני אדם נפגעו ב-17,193 התאונות הנזכרות לעיל, ירידה של 1% לעומת שנת 2005. במספר ההרוגים בשנת 2006 חלה ירידה של 8% לעומת שנת 2005 והוא היה הנמוך ביותר מזה 15 שנים. במספר ההרוגים ל-100 אלף תושבים חלה ירידה מ-6.5 בשנת 2005 ל-5.9 בשנת 2006, ומספר הנפגעים לתאונה – נותר ללא שינוי, 2.1.
חלקם של הערבים בין הנפגעים גבוה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הערבים מהווים כ-20% מאוכלוסיית ישראל, אך 25% מהנפגעים בתאונות דרכים (26% מההרוגים). 27 ילדים ערבים (עד גיל 14) נהרגו בשנת 2006, והם מהווים 59% מכלל הילדים שנהרגו (כפול מחלקם באוכלוסיית הילדים). 37% מהנפגעים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות, המהוות 27% מכלל התאונות, אולם 55% מההרוגים ו-42% מהפצועים קשה נפגעו בדרכים אלה.
9% מכלל הנפגעים (הרוגים ופצועים) ו-33% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל. בני 65+ מהווים 27% מבין הולכי הרגל שנפגעו, פי 2.5 מחלקם באוכלוסייה. מעבר החצייה אינו מבטיח חצייה בטוחה – מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 61% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, 38% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), 50%.
32,307 כלי רכב ונהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 1% לעומת שנת 2005.
חלקן של המשאיות הקטנות (עד 4 טונות) והמשאיות הגדולות (16 טון ומעלה) במעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים, קטן מהותית מחלקן בנסועה, אך מעורבותן בתאונות קטלניות גבוהה יחסית. חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים גדול פי ארבעה מחלקם בנסועה. נהגים מעורבים בתאונות עם נפגעים 76% מהנהגים המעורבים בתאונות היו גברים כ-24% היו נשים, כאשר אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עמד על 41%. אחוז הנשים מכלל הנהגים המעורבים בתאונות קטלניות עמד על 12%.
חלקם של נהגים צעירים עד גיל 24, מתוך כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים, היה גדול בכ-39% מחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג. לעומת זאת, חלקם של הנהגים המבוגרים (בני 65 ויותר) המעורבים בתאונות היה נמוך בכ-21% מחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג.

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין
החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון.
מה קרה באירוע האחרון?
היום שיגרו
החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג.
מדוע לא
הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.
במה שונה כטב"ם מטיל
או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך, ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.
- גרמניה רוכשת שלושה כטב"מים מישראל ב-1.2 מיליארד דולר
- אירודרום תצמח פי 4 בשנתיים? אשרי המאמין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה פעמים
הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.