צמיחה באינטרנט: הכנסות תפוז גדלו ב-44% ב-2006
חברת תפוז אנשים מסכמת את שנת 2006 עם צמיחה של 44% בהכנסות. החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-26.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-18.7 מיליון שקל בשנת 2005.
הכנסות החברה נובעות כיום מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולרי. ההכנסות מתחום התוכן הסלולרי נהנו מזינוק של 63% בשנת 2006 והסתכמו בכ-13.2 מיליון שקל. את הגידול בהכנסות בתחום זה השיגה תפוז הודות לפעילות פרסומית באינטרנט לאתרים הסלולריים, וכן הודות לשיפור תשתיות שמאפשרות אספקת תוכן מהירה ונוחה יותר למספר רב של גולשים בו זמנית. ההכנסות מתחום האינטרנט הסתכמו בשנת 2006 בכ-13.6 מיליון שקל, צמיחה של כ-29% לעומת הכנסות התחום בשנת 2005.
הגידול בהיקפי הפעילות של החברה תרם גם לגידול ברווח הגולמי של תפוז, שהסתכם בשנת 2006 בכ-16.2 מיליון שקל, גידול של כ-55% לעומת רווח גולמי של כ-10.5 מיליון שקל בשנת 2005.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ב-10,000 שקל בלבד, לעומת 845 אלף ברבעון השלישי 2006. גם בסיכום שנתי נרשמה ירידה ברווח הנקי של תפוז מ-2.7 מיליון שקל בשנת 2005, ל-2.5 מיליון שקל ב-2006. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מהוצאות הנהלה וכלליות של כ-1.8 מליון שקל מפעילות החברה בתחום ה-BlogTV בחו"ל, והפרשות בגין אופציות בסך של כ- 850 אלף שקל.
כמו כן, השקיעה החברה כ- 900 אלף שקל בפרסום ובשיווק אתר שיתוף קבצי הווידאו, פליקס (www.flix.co.il), שהושק בחודש יולי 2006.
כמו כן, תפוז כוללת בשנת 2006 את חלקה (33.3%) בהפסדי אתר הסחר האלקטרוני "גט איט" (www.getit.co.il), שהחל להכלל בתוצאות החברה רק ברבעון הרביעי של 2005, וכן את חלקה (33.3%) בהפסדי אתר ההיכרויות "כפיות" (www.capiyot.co.il) שהאחזקה בו נרכשה במהלך 2006. בעקבות זאת, הסתכמו ההפסדים בגין חלקה של תפוז בתוצאות חברות מוחזקות בכ-884 אלף שקל בשנת 2006, לעומת כ- 276 אלף שקל בשנת 2005.
מאז הנפקתה לפני כשנה, פועלת תפוז להרחבת פעילותה הקיימת ולכניסה לתחומי פעילות חדשים. בחודש מאי 2006 הקימה תפוז את חברת הבת, בלוגטיוי.קום (BlogTV.com), שהחלה בפיתוח פעילות בינלאומית של מוצר ה-BlogTV.
גיא אליאב, מנכ"ל תפוז אנשים, אמר היום: "במהלך השנה שחלפה מאז ההנפקה פעלנו במרץ בכדי להרחיב את פעילותנו בכל התחומים. בין היתר, פיתחנו והקמנו את הפעילות הבינלאומית למוצר ה-BlogTV, השקנו את אתר שיתוף קבצי הווידאו Flix, שהפך לפופולרי ביותר בתחומו בישראל, וברבעון השלישי נכנסנו גם לתחום הצומח של היכרויות. במקביל, נמשכה הצמיחה החדה בתחום התוכן הסלולרי, שאנו צופים לו המשך צמיחה חזקה גם בשנה הקרובה. הפעילויות החדשות אליהן נכנסנו כרוכות בהגדלת הוצאות פיתוח ושיווק, אך אני משוכנע שמדובר בפעילויות שיהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של תפוז, ושיתרמו להגדלת רווחי תפוז בעתיד הלא רחוק".