מכירות המחשבים הניידים בישראל יצמחו ב-23.5% ב-2007
"מכירות המחשבים בישראל יצמחו ב-15.7% בשנת 2007 לרמה מכירות של 762 אלף יחידות במהלך השנה. מתוך זה צפויה ב-2007 צמיחה של כ-23.5% במכירות של מחשבים ניידים ל-192 אלף יחידות". כך עולה ממחקר על המחשבים האישיים בישראל של חברת המחקר והייעוץ IDC ישראל.
על פי המחקר צפויה עלייה של 13.3% ב-2007 למכירות מחשבים שולחניים לרמה של 570 אלף יחידות. התחזית מבוססת על נתוני מכירות המחשבים בישראל בשנת 2006 וניתוח מגמות. מהמחקר עולה כי במהלך השנה שעברה חלה ירידה קלה של 0.6% במכירות מחשבים (שולחניים וניידים) לרמה של 659 אלף יחידות. הירידה מוסברת בהשפעה שהייתה למלחמת לבנון השנייה על הביקושים בשוק המקומי ברבעון השלישי של 2006. מתוך כלל המכירות 76.4% היו של מחשבים שולחניים ורק 23.6%של מחשבים ניידים.
את המכירות של המחשבים בארץ הובילו החברות HP ולנובו עם נתח שוק של 17.1% ו-16.8% בהתאמה. עלייה משמעותית של 3.8% נרשמה ללנובו מנתח שוק של 13.0% בשנת 2005. HP רשמה עלייה קלה של 1.6% לעומת 2005. אחריהם ניצבת דל עם נתח שוק של 8.6%.
בחלוקה לסגמנטים הובילה לנובו את מכירות המחשבים הניידים עם נתח שוק של 36.9%, אחריה HP עם נתח שוק של 23.3% ודל עם נתח שוק של 9.9%. את מכירות המחשבים השולחניים הובילה HP עם נתח שוק של 15.2%, אחריה לנובו עם נתח שוק של 10.6% ודל עם נתח שוק של 8.2%.