למ"ס: המכירות ברשתות השיווק עלו ב-8.3% בתחילת 2007

זאת בשלושת החודשים נובמבר 2006 עד ינואר 2007. גם במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה עלייה של 3.2% בחודשים אלה
אפרת אדיר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדי 3 חודשים נתונים על המכירות של רשתות השיווק. מבדיקה של שלושת החודשים נובמבר2006 עד ינואר 2007 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 8.3% בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק.

זאת, בהמשך לעליה של 5% בשלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2006.

גם במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה על פי נתוני המגמה עלייה, במחירים קבועים, של 3.2% בחישוב שנתי בשלושת החודשים נובמבר 2006-ינואר 2007, לאחר סטגנציה בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2006.

יצויין, כי נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.

כמו כן, ההגדרה של רשת שיווק היא מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.

גם בענפים המסחר והשירותים נרשם גידול של 9.2% בפדיון בשנת 2006, לעומת שנת 2005. זאת, בהמשך לעלייה של 7.8% בשנת 2005 לעומת שנת 2004.

נזכיר, כי ענפי המסחר והשירותים כוללים את ענפי המסחר הסיטוני והקמעוני, שירותי אירוח ואוכל, שירותים עסקיים ושירותים אישיים.

בניתוח הנתונים לפי ענפי המשק נרשמת עלייה בכל הענפים. כך, בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני עלה הפדיון בשנת 2006 ב-7% לעומת שנת 2005, בהמשך לעלייה של 6.7% בשנת 2005 לעומת שנת 2004.

בפדיון שירותי אוכל והארחה נרשמה עלייה של 6.4% בשנת 2006 לעומת שנת 2005.

בענפי נכסי דלא ניידי והשירותים העסקיים הכוללים שירותי מחשוב, עריכת דין, ראיית חשבון, שמירה וניקיון, גיוס כח אדם ופעילויות עסקיות אחרות, גדל הפדיון בשנת 2006 ב-15.4% לעומת שנת 2005, לאחר עלייה של 10.7% בשנת 2005 לעומת שנת 2004.

בענף חינוך נרשמה בשנת 2006 עלייה של 9.2% לעומת שנת 2005; בענף שירותי בריאות רווחה וסעד היתה עלייה של 6% ובענף שירותים האישיים והאחרים נרשמה עלייה של 8.4%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה