מה נשים רוצות?...במכונית - סדרת כתבות מצולמות

כתבה אחרונה בסדרה: אפרת אדיר מחפשת מכונית. מיכל גיל מספרת מנסיונה על הקריטריונים לבחירת רכב בקרב נשים ומסבירה על פרסום הפונה לקהל יעד זה. היום בכתבה המצולמת על הדגמים המועדפים על נשים
אפרת אדיר |

לאחר ביקורי בסוכנות יגואר וניסן במסגרת חיפושיי אחר מכונית "נשית", הגיע תורם של הצרפתים.

הפרסומת האחרונה למכונית "רנו קליאו החדשה" מציגה גבר הנוסע על קטנוע ומבחין בעודו עומד ברמזור כי נשים יפות מסתכלות על בעל הרכב שלידו, הנוהג במכונית מדגם רנו קליאו החדשה. על מנת לשרדג את מעמדו בקרב המין היפה הוא מסיר את תמונת המכונית משלט החוצות ונוסע איתו בכביש. אישה יפה שעוצרת לידו ברמזור מתלהבת מה"דגם" עליו הוא "נוהג" ומחייכת לעברו. המסר המופיע בסיום הסרטון הוא: "רנו קליאו נראית עליך טוב".

המסקנה הנובעת מפרסומת זו היא שנשים מעדיפות רכב מעוצב ואופנתי, בדומה לגברים ונראה, כי הפרסומת פונה לגברים ולנשים כאחד. מיכל גיל, מנהלת מותג רנו, המשווק בארץ על-ידי חברת קרסו, מאממת את הדברים. "הקמפיין החדש לרנו קליאו החדשה אכן פונה לשני המינים והוא מדבר על העיצוב החדשני של הרכב. עדיין בפרסומת הדמות שבחרנו היא גבר, מאחר ונשים נוהגות להזדהות עם ההעדפות של הגברים ולא להיפך".

גיל מציגה פרסום נוסף של החברה, המוכיח כי יש גם פרסומות של רכב הפונות לנשים. "בהשקת הדור הראשון של מכונית המגאן, לפני כמה שנים, ראו בפרסומת גבר ואישה נפגשים, כאשר האישה נוהגת במגאן שלה והגבר במגאן שלו. הכל תלוי בדגם ובמסר שרוצים להוביל".

בסופו של דבר מדובר באופנה

מנסיונה המקצועי, היא קובעת בוודאות כי נשים בוחרות רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית ולפי קריטריונים אישיים של גיל, מצב משפחתי ורמת הכנסה.

לפי קריטריונים אלו מציגים ברנו 3 דגמים פייבוריטים בקרב נשים. הדגם הראשון הוא, כאמור, רנו קליאו החדשה, בעל עיצוב חדשני ונוח המתאים לנשים בגילאי 20 מצד אחד ולפנסיונריות מצד שני. המחיר ההתחלתי הוא 110 אלף שקל.

"לצד הפן העיצובי יש גם את אלמנט הנוחות, הבטיחות והתמורה לכסף", אומרת גיל ומציגה את מכונית ה"רנו מגאן" שעולה 120 אלף שקל ומתאימה לנשים קרייריסטיות בגילאי 30ומעלה. "המכונית קצרה ונוח לחנות איתה".

הדגם השלישי והמשפחתי מבין השלושה נקרא "רנו סניק" הנמכר במחיר התחלתי של 130 אלף שקל ומיועד לנשים בגילאי 40 ולאמהות המסיעות את ילדיהן לבית הספר ולחוגים. "הפן הבטיחותי חשוב מאד ומנחה אמהות בבואן לקנות רכב שצריך לסייע לאם להושיב את הילד במושב האחורי בקלות ולדאוג לבטיחותו באמצעות 6 כריות אוויר ומגשים לאוכל ולמשחק", מסבירה גיל.

באופן גורף, טוענת גיל, כי החלטת הקניה של רכב לאישה היא תוצאה של בדיקה משותפת של בני הזוג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".