נתיבי איילון מבקשת ממשרד התחבורה 1.7 מיליארד שקל
דירקטוריון חברת נתיבי איילון, בראשות פרופ' איזי בורוביץ, אישר את תכנית העבודה לשנת 2007, בגובה של כ-1.7 מיליארד שקל. התכנית מבוססת על המשך עבודות, שביצוען החל בשנים קודמות, ביצוע פרויקטים חדשים, אחזקה שוטפת לאורך האיילון, עבודות הקשורות לתחבורה הציבורית ועבודות להבטחת הבטיחות והשירות לנהג בכביש.
שי ברס, מ"מ מנכ"ל חברת נתיבי איילון, אומר כי "השנה גדל תקציב החברה יותר מפי שתיים לעומת תקציב השנה שעברה".
עיקר מקורות המימון לביצוע פרויקטים אלו הם: משרד התחבורה כ-1 מיליארד שקל; הרשויות המקומיות כ-150 מיליון שקל (בהתאם לחלקן היחסי בפרויקט); רכבת ישראל כ-300 מיליון שקל.
הפרויקטים התחבורתיים, שנכללו בתכנית העבודה לשנת 2007, כוללים את התחומים הבאים:
1.המשך פיתוח ציר האיילון – גשר 2/5 בצומת גלילות לחיבור כביש מס' 2 מצפון לכביש מס' 5 למזרח ולאיילון דרום; הפרדה מפלסית בצומת הרחובות המסגר ולה-גוורדייה, כולל הרחבת רמפות עלייה וירידה לאיילון והרחבת גשר לה-גוורדייה; נתיב שלישי באיילון דרום ממשה דיין עד חולות בשני המסלולים.
2.הגדלת הקיבולת בעורקים עירוניים ראשיים – הפרדה מפלסית בצומת הרחובות משה סנה ובני אפרים (צומת הפיל); הרחבת רחוב קפלן לשלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון בין דרך בגין לאבן גבירול; הסדרת צומת קרליבך-בגין, כולל הפרדות מפלסיות ועדיפות לתחבורה ציבורית.
3.פיתוח עורקי תחבורה אורבניים – השלמת גשר מבצע קדש (ר"ג-בני ברק); השלמת ציר קיבוץ גלויות מרחוב שלבים ועד רחוב שלמה.
4.השקעות בתחום התחבורה הציבורית – הקמה והשלמה של מערכת נתיבי תחבורה ציבורית ופיתוח תשתיות ברחובות, ראשל"צ, בת-ים ות"א; תכנון מחדש של מערכת קווי התחבורה הציבורית במטרופולין ותכנון מסופי תחבורה ציבורית; יישום הסדרי תחבורה לתחבורה ציבורית, תכנון מפורט לקו BRT ראשון במטרופולין ת"א.
5.השקעות בתחום הרכבת – הפרדות מפלסיות במפגשים כביש-רכבת (חדרה, כפר שמריהו, לוד, באר יעקב, רחובות); עבודות רכבת באיילון דרום, בקטע משה דיין-רבין ובקטע גשר רבין-מחלף חולות.
6.תחום בטיחות – שדרוג והוספת אביזרי בטיחות בציר האיילון.
כעת יועבר התקציב לבחינה של משרדי התחבורה והאוצר.