רווח רבעוני של 33 מיליון שקל לשיכון ובינוי
רק לפני שנה רצתה אשת העסקים שרי אריסון להתפטר מאחזקותיה בחברת הנדל"ן והבניה שיכון ובינוי, עסקה זו לא צלחה, ואריסון שרי יכולה לחייך. החברה פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה בהם מציגה החברה גידול בהכנסות ומעבר לרווחיות. מתחילת 2006 זינקה מניית החברה בכ-63%. אשת העסקים שהבינה שהחברה עוברת לפסי ריווחיות אף הגדילה את החזקותיה בחברה לאחרונה כשרכשה 20% ממניות החברה מחברי הגרעין ומורדי-זר.
בשורה העליונה הסתכמו הכנסות הרבעון בכ-871 מיליון שקל, גידול של 15% בהשוואה להכנסות של 756.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות בכ-2.92 מיליון שקל, לעומת 2.51 מיליון שקל בתקו]ה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה עברה הבחרה לרווח נקי רבעוני של 32.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-125.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 131 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסץתכם בכ-438 מיליון שקל, עליה של כ-172 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח גולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-117 מיליון שקל, לעומת כ-73 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות מביצוע העבודות וממכירות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 עלו בכ-405 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-2.9 מילארד שקל. השינוי העיקרי שחל בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד הינו עליה של כ-256 מליון שקל במגזר הסלילה והתשתית בחו"ל כתוצאה מהרחבת הפעילות.
אורי שני מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי אחזקות ציין כי, שיפור תוצאותיה העסקיות של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים במונחי צמיחה וחזרה לפסי רווחיות מעיד על הצלחה ביישום האסטרטגיה בצורה נכונה ועל כך שתוכנית הרה-ארגון האגרסיבית למגזר האלקטרו מכני והקבלני בארץ. מבוצעת בהקפדה"

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד
כל המספרים במקום אחד: משרד התחבורה משיק מפת כבישים אחידה ומעודכנת שתשמש גם את הנהגים וגם את המשטרה
משרד התחבורה השיק את "מפת מספרי הדרכים הארצית הרשמית של ישראל", לראשונה גם באינטרנט. המפה, שתהווה מעתה מקור המידע הרשמי והיחיד לנושא, נועדה לאחד את כלל הנתונים הקיימים ולמנוע כפילויות וסותרות במספור הכבישים. המשמעות: מהיום, כל גורם ממערכות GPS ועד המשטרה
יעבוד על בסיס נתונים אחיד ומעודכן.
לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "מפת מספרי הדרכים הרשמית מכניסה סדר והיגיון במספור רשת הכבישים, וכך תסייע לכל נהג ונוסע להתמצא בדרכים בקלות ובבטחה, ותשמש גם את הגורמים המקצועיים לניהול תנועה מתקדם ושקוף".
הצורך במפה אחידה גבר בשנים האחרונות עם התרחבות רשת הכבישים בישראל. כל כביש חדש מקבל מספר המשולב בשלטי הדרכים ובמערכות הניווט, אך עד כה היו מקרים של חוסר עקביות בין גורמים שונים. המספור הרשמי אמור לפתור את הבעיה ולאפשר מעקב ברור אחר תאונות, תחזוקה ותפעול התנועה.
מאחורי המספרים
בניגוד למה שנהוג לחשוב, המספור הוא לא שרירותי. מספר זוגי מציין דרך אורך מצפון לדרום כמו כביש 2 לאורך החוף או כביש 6 חוצה ישראל בעוד שמספר אי-זוגי מסמן דרך רוחב ממערב למזרח, דוגמת כביש 1 המחבר את תל אביב לירושלים או כביש 65 החוצה
את העמקים.
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- תוכנית חדשה: שדרוג כביש 91 ומחלף במחניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מספר הספרות חשוב: כבישים חד-ספרתיים הם הצירים הראשיים והמהירים ביותר, כמו כביש 1 או כביש 4. כבישים דו-ספרתיים מייצגים צירים אזוריים מרכזיים, למשל כביש 44 או כביש 65, וכבישים תלת- וארבע-ספרתיים משמשים לדרכים משניות ומקומיות.