המחשב נכנס לסלון הדיגיטלי

לוג'יטק חגגה אמש 25 שנה להיווסדה והשיקה מגוון של מוצרים חדשים, החל בעכברי מחשב וכלה במקלדת דקה במיוחד
לירון יחזקאל |

"המנטרה אשר הולכת איתנו לאורך השנים היא שאנחנו לא בונים את הטכנולוגיה עצמה, אבל נותנים לכם את כל המוצרים הנדרשים כדי לעבוד איתה",כך אמר אסף שחר, מנכ"ל לוג'יטק ישראל, במסיבת העיתונאים שנערכה אמש (ג'), במהלכה הציגה החברה את מוצריה החדשים. עוד אמר שחר כי "המחשב נכנס לסלון והסלון הופך לדיגיטלי ואין מי שיכול לעצור זאת".

המוצר המרכזי של האירוע היה ה-SpaceNavigator שהוא פרי פיתוחה של 3D Connexion, חברת הבת של לוג'יטק. מדובר בהתקן ניווט תלת מימדי שמותאם בעיקר ל-Google Earth ודומיו. הגאדג'ט מאפשר לנוע בסביבות תלת מימדיות באופן טבעי וזורם וללא תנועות חוזרות של העכבר. החברה הציגה עוד מספר "צעצועים" כמו ה-G25 Racing Wheel, הגה מתקדם שנועד עבור גיימרים חובבי מירוצים המציע שישה הילוכים, משוב force feedback, ויכולת סיבוב של 900.

עוד מוצר מעניין מבית לוג'יטק הוא ה-diNovo Edge, מקלדת בעובי של 19 מ"מ בלבד. המקלדת נטענת על מעמד מיוחד המשמש לטעינה ולהעמדת המקלדת גם יחד. כשהמקלדת נמצאת בתוך המעמד הטעינה היא אנכית למשטח העבודה ובכך נחסך מקום לצורך הנחת חפצים אחרים על המשטח.

החברה השיקה גם סט רמקולים, שזכה לשם Z10. הרמקולים מצויידים במסך-מגע מובנה, ותצוגה מוארת הכוללת את שמות השירים המתנגנים, שעון, בקרת ווליום ועוד. הרמקולים יכולים להתחבר למחשב בעזרת USB וניתן להזין לתוכם עד ארבע כתובות של תחנות רדיו מהאינטרנט.

בתחום העכברים מוציאה לוג'יטק את MX Revolution, סדרת עכברים אלחוטיים למחשב, שאמורים לספק ניווט יעיל במהירות שיא בכל יישומי המחשב.

כל המוצרים שצויינו אמורים לצאת לשוק בזמן הקרוב. בלוגי'טק אף מבטיחים כי מוצריה תואמים למערכת ההפעלה ויסטה, שתגיע בחודשים הקרובים לחנויות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


יעקב אטרקצ'י אאורה
צילום: יח"צ

הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה

ההשקעה, בהיקף כולל של 140 מיליון שקל, תיתן לה אחזקה של 17.5% מהחברה, לפי שווי של 800 מיליון שקל, אחרי הכסף. לחברה יש כיום 22 מרכזים מסחריים בשלבים שונים של הקמה בפרוקטים שהקימה למגורים ברחבי הארץ, ועוד מרכזים שנמצאים בתכנון. מדובר בהשקעה נוספת של חברת הביטוח בחברת הנדל"ן, אחרי שביצעה כבר השקעות בתחום הבנייה למגורים

עוזי גרסטמן |

הפניקס ביטוח תשקיע 140 מיליון שקל בחברת המרכזים המסחריים של אאורה תמורת 17.5%, ולפי שווי חברה של כ-800 מיליון שקל, אחרי הכסף. כך הודיעה חברת הבנייה היום. לאאורה יש 22 מרכזים מסחריים שנמצאים בשלבים שונים של הקמה, ברחבי הארץ, מומוקמים בפרויקטים של החברה במרכזי ערים ונועדו, בין השאר, לספק תזרים יציב, קבוע וצומח לחברה. בנוסף, מרכזים מסחריים נוספים יצטרפו לפורטפוליו של אאורה בשנים הקרובות בפרויקטים שאותם מקדמת החברה ברחבי הארץ. החברה אף הודיעה כי תבחן הנפקה עתידית. ההשקעה ההונית הזו של הפניקס מצטרפת להשקעה של 750 מיליון שקל ב-11 פרויקטי מגורים של אאורה, ומעלה את סך ההשקעה הישירה של הפניקס בפרויקטים של החברה לכ-900 מיליון שקל.


לפני קצת יותר משנתיים חתמה אאורה על הסכם עם הפניקס, שלפיו חברת הביטוח תעמיד סכום מסגרת בהיקף של עד 350 מיליון שקל, המיועד להשתתפות הפניקס בהעמדת ההון העצמי הנדרש לארבעה פרויקטים לבנייה של אאורה. לפני כשנה הפניקס הגדילהאת ההשקעה בהון העצמי של הקבוצה ל-750 מיליון שקל. הסכם ההשקעה הישיר ההוא בפרויקטים אפשר לאאורה להאיץ באופן משמעותי את היקף הפעילות והפרויקטים בביצוע ושיווק, ללא הגדלת החוב וללא דילול בעלי המניות של הקבוצה. תמורת מימון ההון העצמי בשיעור של 65% בפרויקטים, הפניקס היתה זכאית ל-30% מרווחי הפרויקטים בהם היא השקיעה.


הבעלים ומנכ״ל אאורה, יעקב אטרקצ'י, מסר כי, ״החברה מאמינה שפעילות המרכזיים השכונתיים בלב שכונות ענק תיהפך לפעילות משמעותית שתשיא רווחים ותשואות בשנים הקרובות. אנחנו מודים להנהלת הפניקס, בראשות המנכ"ל אייל בן סימון והסמנכ"ל גיא פורת, על הבעת האמון הגדולה ולא בפעם הראשונה ובטוחים שהצטרפות הפניקס בהשקעה הונית תחזק את החברה ותאפשר להרחיב את פעילותה".


מנהל מחלקת הנדל"ן בהפניקס קפיטל פרטנרס:, גיא פורת, הוסיף כי, "כפועל יוצא לשיתוף הפעולה הפורה בין הפניקס לאאורה בתחום ההתחדשות העירונית, גבשנו עסקה ייחודית נוספת, הפעם בתחום המרכזים המסחריים השכונתיים. הפניקס שמחה לרכוש לאורך זמן נתחים מחברה שתאגד תחתיה את כל פעילות הייזום העתידית של אאורה בתחום דפנסיבי ורווחי זה, שהולך ותופס תאוצה כחלק ממגמת עירוב השימושים בשכונות החדשות הנבנות על ידי אאורה".