בחודש הבא: 50 מיליון שקל בלוטו - "הלוואי עלי"

יעד המכירות להגרלה עומד על 100 מיליון שקל; בכוונת מפעל הפיס לחצות את רף ה-3.5 מיליארד שקל במכירות שנתיות ולהגדיל בהתאמה את סכום הכסף המוחזר לקהילה
אפרת אדיר |

מפעל הפיס עורך זו הפעם השישית את הגרלת 50 מיליון שקל. ההגרלה הגדולה תתקיים ב-11.12.06 בשעה 23:45 ותשודר בשידור חי בערוץ 1. ניתן למלא טפסים החל מה-15 בנובמבר.

המשתתפים בהגרלה יצטרכו לנחש 5 מספרים מתוך 49 מספרים, כאשר סיכוי הזכייה עומדים על 1:9,906,884 לטבלה. לדברי מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, מדובר בהגרלה עם סיכויי זכייה טובים מאוד ביחס להגרלות העבר ולהגרלות קיימות.

לשם השוואה סיכויי הזכייה בטוטו עומדים על 1:43,000,000, לעומתם, סיכויי הזכייה בלוטו עומדים על 1:13,500,000. מחיר טבלה יעמוד על 5.5 שקל והמינימום הנדרש להשתתפות הוא 2 טבלאות, כך שניתן להשתתף בהגרלת 50 המיליון בהשקעה של 11 שקל בלבד. דורון אנגל, סמנכ"ל השיווק והפרסום במפעל הפיס, מדגיש, כי ההגרלה נערכת בשיטת ה-must win לפיה, סכום הפרס הראשון - 50 מיליון שקל, מחולק בכל מקרה. "אם אף אחד לא ינחש את 5 המספרים המזכים בפרס הראשון, יעבור הפרס ויחולק בין יתר רמות הפרס באופן הבא: חצי מיליון שקל מובטחים לכל זוכה בדרגת הפרס השני (למנחשים 4 + הנוסף) ושאר הכסף יחולק באופן יחסי בין שאר רמות הפרס (למנחשים 4,3). למעשה צפויים כ-70 זוכים בפרס השני", אומר אנגל.

יו"ר מפעל הפיס, שמעון כצנלסון, מוסיף, כי כל הרווחים מההגרלה הגדולה חוזרים לציבור, יושקעו בקהילה וישמשו להקמת אלפי כיתות לימוד, כיתות מחשבים, אולמות ספורט, ספריות, מועדוני נוער ועוד. "בין השנים 2002 ל-2006 החזיר מפעל הפיס 2.7 מיליארד שקל לקהילה והשלים את פרויקט בינוי של 3,600 כיתות לימוד. בנוסף, העניק מפעל הפיס 2,000 מלגות לימוד מלאות לתואר ראשון לסטודנטים שידם אינה משגת לממן את לימודיהם האקדמיים, בהשקעה של 60 מיליון שקל".

סוטניק אומר, כי "עולם ההגרלות הוא מלא ריגושים והלקוחות שלנו מאוד אוהבים חידושים, לכן חשוב מאוד לערוך הגרלה מסוג זה המרעננת ומרגשת. ההכנסות מההגרלה יסייעו למפעל הפיס לשבור את שיא מכירות כל הזמנים ולחצות את רף ה-3.5 מיליארד שקל ובהתאמה להגדיל את סכום הכסף שאנו מחזירים לקהילה". אנגל מוסיף, כי יעד המכירות להגרלה הגדולה עומד על 100 מיליון שקל. "הגרלה כזו מצריכה דיוק קריאטיביות ומאמץ משולב מקסימאלי של כל השותפים בחטיבת השיווק, שכן אין בארץ שום מוצר המתבקש למכור, במקביל למכירה השוטפת 100 מיליון שקל נוספים בתקופה של שלושה שבועות בלבד".

קמפיין פרסום ב-8 מיליון שקל

ההגרלה תלווה בקמפיין פרסומי, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובאינטרנט בהשקעה של 8 מיליון שקל. לדברי אנגל, "הקמפיין מדבר על האמונה הבסיסית ועל החלום, השאיפה והתגובה הראשונית כשמדברים איתנו על זכייה גדולה אנחנו מיד אומרים - "הלוואי עלי", וזוהי גם הסיסמא שמובילה את הקמפיין".

השנה לראשונה, לקראת ההגרלה הגדולה, מרחיב מפעל הפיס את רשת ההפצה שלו, מעבר לנקודות המכירה הסטנדרטיות. בהגרלה הגדולה יתווספו עוד 150 מסופים ניידים בעזרתם ניתן יהיה למכור גם במקומות ולקהלים אליהם לא הגיעו בעבר.

"מאמצי השיווק שלנו כוללים בנוסף לקמפיין מסיבי, גם שיתופי פעולה עם רשת הריבוע הכחול ועם חברת כאל. ניתן יהיה לרכוש כרטיסי הגרלה גדולה באמצעות נקודות", אומר אנגל.

מבדיקות סטטיסטיות שנערכו בשלושת הגרלות ה-50 מיליון בשנים עברו עולה, כי:

* מחצית מהציבור הישראלי משתתף בהגרלות.

* 60% מהמכירות מתרכזות ב-48 השעות האחרונות להגרלה. למעלה ממיליון וחצי טפסים נמכרים בממוצע בכל הגרלה.

* 35% מילאו טפסים משותפים עם בני משפחה, חברים, חברים לעבודה.

* 12% שלחו יותר מטופס אחד, גם טופס אישי וגם טופס משותף עם חברים.

סוטניק מסכם, כי "בכ-5 הגרלות ה-50 מיליון האחרונות הגענו למחזור כספי של 451 מיליון שקל מתוכו 15.5% רווח נטו המושקע בתרומה לקהילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה