פרטנר: גידול של 8% ברבעון ל-1.46 מיליארד שקל

הרווח הרבעון זינק בכ-500% ל-184.7 מיליון שקל. ה-EBITDA צמח ב-24.6%
אסף מליחי |

חברת פרטנר, מפעילת התקשורת הסלולארית, הודיעה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2006. פרטנר דיווחה ברבעון השלישי של 2006 על הכנסות של 1.5 מיליארד שקל (340 מיליון דולר), על EBITDA של 477 מיליון שקל (111 מיליון דולר), המהווה 32.6% מסך ההכנסות, ועל רווח נקי של 185 מיליון שקל (43 מיליון דולר).

ההכנסות פרטנר ברבעון השלישי של 2006 הסתכמו ב-1.46 מיליארד שקל (339.8 מיליון דולר), עלייה של 8.1% בהשוואה ל-1.35 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2005, ועלייה של 6.5% בהשוואה ל-1.37 מיליארד שקל ברבעון השני של 2006.

העלייה בסך ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-107.5 מיליון שקל, גידול של 8.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בהשוואה לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים גדלו כתוצאה מעלייה בבסיס הלקוחות וכתוצאה מגידול בדקות השימוש, אשר מותנו בעיקר בגלל ההשפעה של הורדת תעריפי הקישוריות שנכנסה לתוקפה במרץ 2006, כחלק מהתוכנית של משרד התקשורת המחייבת הורדה הדרגתית של תעריפי הקישוריות בין השנים 2005 ו-2008. בהשוואה לרבעון השני של השנה, העלייה נבעה מגידול עונתי בהכנסות משירותים, מעלייה במספר דקות השימוש ומבסיס לקוחות גדול יותר.

ההכנסות מציוד ברבעון השלישי השנה עמדו על סך 145.6 מיליון שקל (33.8 מיליון דולר), עלייה של 1.5% מ-143.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ועלייה של 13.3%, מ-128.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2006. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, העלייה נבעה בעיקר מגידול ביחס שבין מכירות ציוד של הדור השלישי למנויים חדשים ומשדרגים מהדור השני.

בהשוואה לרבעון השני של השנה, העלייה נבעה בעיקרה מן העלייה במספר המכירות, כמו גם מן היחס הגבוה יותר של מכירות מכשירי דור שלישי למנויים חדשים ומשדרגים. ההכנסות ממידע ומתוכן ברבעון השלישי של 2006 היוו כ-9.5% מסך ההכנסות, או 10.5% מן ההכנסות משירותים, עלייה בהשוואה ל-8% מסך ההכנסות או 8.9% מן ההכנסות משירותים ברבעון השלישי של 2005, זאת למרות הירידה של 49% בתעריפי הקישוריות עבור הודעות SMS שנכנסה לתוקפה במרץ 2006, ועלייה מ-8.9% מסך ההכנסות ו-9.9% מההכנסות משירותים ברבעון השני של 2006. הכנסות משירותי מידע ותוכן שאינם SMS עלו ברבעון השלישי של 2006 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ב-26.5%. הרווח הגולמי משירותים ברבעון השלישי של 2006 עמד על סך 522.2 מיליון שקל (121.4 מיליון דולר), עלייה של 25.5% מ-416.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005 ועלייה של 10.6% מ-472 מליון שקל בהשוואה לרבעון השני של 2006.

ההפסד הגולמי על ציוד ירד ל-64.9 שקל (15.1 מליון דולר) ברבעון השלישי של 2006, ירידה של 26% מ-87.7 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השלישי של 2005 ועלייה של 58.3% מ-41 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השני של 2006, וזאת כתוצאה מעלייה במספר המכירות ובשל היחס הגבוה יותר של מכירות מכשירי הדור השלישי בהשוואה למספר מכשירי הדור השני שנמכרו. הרווח הגולמי הכולל ברבעון השלישי של 2006 הסתכם ב-457.4 מיליון שקל (106.3 מיליון דולר), המהווה 31.3% מסך ההכנסות, עליה של 39.2% מ-328.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ועליה של 6.1% מ-431 מליון שקל בהשוואה לרבעון השני של 2006. הוצאות השיווק והמכירה ברבעון השלישי של 2006 היו 84.1 מיליון שקל (19.6 מיליון דולר), עלייה של 16.7% מ- 72.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005 ועלייה של 11.3% מ- 75.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2006.

סך הרווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה עמד על 319.5 מיליון שקל (74.3 מיליון דולר), או 21.9% מסך הכול ההכנסות בהשוואה ל-211.2 מליון שקל, או 15.6% מסך הכול ההכנסות ברבעון השלישי של 2005, עלייה של 51.3% ובהשוואה ל-311.5 מליון שקל, או 22.7%, מסך הכול ההכנסות ברבעון השני של 2006, עלייה של 2.6%.

EBITDA ברבעון השלישי של 2006 עלה ב-24.6% ל-476.7 מיליון שקל או 110.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-382.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005, ועלה ב 0.7% מ-473.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2006. שולי ה-EBITDA ברבעון השלישי היו 32.6% מסך ההכנסות 2006, בהשוואה ל-28.3% ברבעון השלישי של 2005 ו-34.5% ברבעון השני של 2006. הוצאות המימון ברבעון השלישי של 2006 הסתכמו ב-44.7 מיליון שקל (10.4 מיליון דולר), ירידה של 70% מ-148.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה, בהשוואה לרבעון השלישי של 2005, נבעה בעיקר בגלל בשל הוצאה חד-פעמית ברבעון השלישי של 2005 בסך של 63 מיליון שקל המתייחסים לפדיון ב-15 לאוגוסט 2005 של אג"ח בסך 175 מיליון דולר, אשר נשאו ריבית של 13%, וכמו בגלל הוצאות ריבית באותו רבעון בשל פדיון האג"ח ובשל תשלום ריבית בגין אגרות חוב שקליות חדשות הצמודות למדד המחירים לצרכן.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2006 היה 184.7 מיליון שקל (42.9 מיליון דולר), המשקף עליה של 496.7% מ-30.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005, ועליה של 6% מ-174.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2006. על פי ממוצע מספר המניות במהלך הרבעון השלישי של 2006, הרווח הבסיסי למניה היה 1.2 שקל (28 סנט), עליה של 500% מ-20 אגורות למניה ברבעון השלישי של 2005. הרווח הבסיסי למניה בהשוואה לרבעון השני של 2006 עלה ב-5.3% ברבעון השלישי של 2006 מ-1.14 ברבעון השני של 2006. רווח למניה ברבעון השלישי של 2006 לאחר דילול היה 1.19 שקל (0.28 סנט), עליה מ-20 אגורות ברבעון השלישי של 2005, ומ-1.13 שקל ברבעון השני של 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה