יפעת: שטראוס-עלית הובילה במפרסמים בספטמבר
יפעת בקרת פרסום, מקבוצת יפעת, תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש ספטמבר 2006. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מסר היום: "ספטמבר היה השנה חודש החגים, קרי חודש רשתות השיווק בפרסום. קטגוריה זו מובילה בגדול החודש עם הוצאה לפרסום של כ- 8 מליון דולר, פי שניים מקטגוריית הסלולר הממוקמת במקום השני".
תתי ענפים: כאמור, במקום הראשון בקטגורית תתי ענפים, ממוקם תת ענף רשתות שיווק. המותג המוביל בפרסום בקטגוריה זו הוא שופרסל ביג עם הוצאה ריאלית של כמיליון ומאה אלף דולר וקמפיינים בולטים כמו: "1+1 בכל המחלקות מאותו מוצר" ו"חג בחצי מחיר" באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO.
במקום השני בקטגוריה ממוקם המשביר החדש לצרכן עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמיליון דולר וקמפיינים בולטים כמו: "תבואי כמו שאת, תצאי עם כל מה שאת אוהבת", באמצעות משרד הפרסום פוגל לוין. במקום השלישי ממוקם הסופרפארם עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 900 אלף דולר וקמפיינים בולטים של מבצעי בשמים באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
במקום השני בטבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום ממוקמת התקשורת הסלולרית אשר ערכה גם היא התאמת מסרים לרוח החג. פרטנר המובילה בפרסום החודש מזמינה את לקוחותיה ליהנות מדגמי 2007 בשנה החדשה באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן. סלקום במבצע חו"ל מוזל לקראת נסיעות החג לחו"ל באמצעות גיתם BBDO ופלאפון פחות מתמקדת בפרסום מוטה חג אלא יותר בפרסום הטלוויזיה הסלולרית שלה "הרגעים המרגשים" באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
יעקובי הוסיף, "תת ענף סרטים פרח גם הוא בחגים עם הוצאה ריאלית של כ- 1.6 מליון דולר. הסרטים הבולטים בפרסום הם "המגן" ו"השטן לובשת פראדה" באמצעות פרסום גולן".
מפרסמים: המפרסמת המובילה החודש היא שטראוס-עלית עם הוצאה ריאלית מרשימה של כ- 2.1 מליון דולר. המותגים המובילים בפרסום של הקבוצה הם עוגות עלית החדשות באמצעות ראובני פרידן ושוקולד פרה עם מארז חגיגי לראש השנה באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
במקום השלישי החודש באופן לא שגרתי ממוקמת אינטרביוטי עם קרם לפנים של לוריאל :age re-perfect pro-calcium בכיכובה של ג'ין פונדה באמצעות אריאלי פובליסיס, אקסלנס קרם של לוריאל פריס באמצעות גיתם BBDO ועוד.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47% מס פרוגרסיבי רגיל + 3% עבור הכנסה שעברה את ה"תקרה", כך ששיעור המס המירבי במדינת ישראל עמד על 50% ובמצב זה נשמר העיקרון שלפיו לפחות מחצית מהרווחים נשארים בידי האדם.
החל משנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות, שיעור מס היסף התעדכן ועלה ב2% נוספים עבור הכנסות שאינם מיגיעה אישית, מה ששינה לחלוטין את התמונה הכלכלית– במקרים בהם אדם מפיק הכנסה שאינה מיגיעה אישית אולם חייבת במס שולי, נוצר מצב כי חלה עליו חבות מס של 52% מה שיוצר מצב שבו האדם הוא השותף הזוטר, והמדינה היא השותף העיקרי, בפעילות הכלכלית שאותו אדם יזם, תוך השקעת מרצו זמנו וממונו.
- איך מחשבים את מס היסף? רשות המסים מסבירה
- מס השיתוק: הגדלת מס היסף היא חרב פיפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמאות רלוונטיות בהן שיעור המס יהא 52%:
1. השכרת נכס מסחרי (חנות או משרד) בידי יחיד: כאשר יחיד משכיר נכס מסחרי, חל עליו שיעור מס שולי (החל מ-31% ועד 47% ובתוספת מס יסף של עד 5% נוספים). כתוצאה מכך, נוצרת מציאות שבה המס הכולל על הכנסות של יחיד מנכס מסחרי מגיע לכדי52% מס!

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.