וול סטריט: צפי ליציבות בפתיחה לקראת עונת הדוחות

במרכז, יתרכזו המשקיעים בנאומו של נשיא ה'פד' ריצ'ארד פישר. הנפט נסחר בירידה של 0.8% סביב שער של 59.5 דולר לחבית. נייס וטאואר ירכזו עניין
אסף מליחי |

בורסות וול סטריט צפויות לפתוח את יום המסחר בעליות שערים קלות, על כך מצביעים החוזים העתידיים כשעתיים לפני פתיחת המסחר.

בהיעדר אירועים כלכליים מלבד פרסום המלאים הסטונאים לחודש אוגוסט, יתרכזו המשקיעים בנאומו של נשיא ה'פד' ריצ'ארד פישר, תוך כדי השוואת נאומו לנאומם של אלן גרינספאן וג'אנט יאלן שנאמו לאחרונה בכדי לבחון האם ישנו שינוי במדיניות הפדרל ריזרב.

היום גם נפתחת רשמית עונת הדוחות לרבעון ה-3 כאשר מניות אלקואה, יצרנית האלומניום החברה במדד הדאו תפרסם את דו"חותיה בתום יום המסחר.

אמש חתמו המדדים המובילים בוול סטריט את יום המסחר בעליות שערים. הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה העיב על הסנטימנט בקרב המשקיעים כאשר מנגד סקטור המוליכים למחצה הוביל את העליות בקרב מניות הטכנולוגיה.

מדד הדאו סגר בעליה של 0.06% לשער של 11,857 נקודות. מדד הנאסד"ק נסחר בעליה של 0.51% לשער של 2,311 נקודות.

החוזה העתידי על חבית נפט לחודש נובמבר נסחר בירידה של 0.8% סביב שער של 59.5 דולר לחבית.

מאקרו

כמידי חודש יפורסם הנתון המודד את המלאים הסיטונאים. על פי הערכות האנליסטים חלה עליה של 0.6% באוגוסט, לעומת עליה של 0.8% ביולי.

מניות במרכז

מניות אלקואה (סימול: AA), יצרנית האלומניום צפויה לרכז עניין על רקע פירסום הדוחות הכספיים לרבעון ה-3. על פי ממוצע תחזיות האנליסטים צפויה אלקואה לדווח על הכנסות של 7.75 מיליארד דולר ו-77 סנט ברבעון ה-3.

מניות PNC פיננסיאל סרוויס גרופ (שסימולה: PNC) צפויות להמשיך לרכז עניין על רקע ההודעה, לפיה תרכוש את בנק מרקנטיל (שסימולה: MRBK) מבלטימור תמורת סכום כולל של 6 מיליארד דולר.

מניות חברת התקשורת AT&T (שסימולה: T), צפויות להמשיך לרכז עניין על רקע העלאת המלצה מכיוונו של בנק ההשקעות סיטיגרופ מ-"החזק" ל-"קניה". בבנק סבורים כי ל-AT&T פוטנציאל רווח גבוה באופן ניכר מהמתחרה וריזון (שסימולה: vz), שלה העניקו האנליסטים המלצת "מכירה".

ישראליות במרכז

נייס מערכות ( נייס חו"ל , שסימולה: NICE) וחברת Avaya (סימול: AV), ספקית עולמית של יישומים, מערכות ושירותי תקשורת עסקית, הכריזו היום על הרחבת שיתוף הפעולה הגלובלי אשר מעתה יכלול גם הפצת התוכנה לניהול כח-אדם של IEX, חברת בת של נייס.

חברת אלדין ( אלדין חו"ל ), המובילה בתחום ניהול זכויות דיגיטליות, ניהול זהויות והגנת תכנים, הודיעה היום על זמינותו של מוצר ה- eToken NG-OTP 2.0, שהינו הגירסה המתקדמת ביותר של מוצר האימות ההיברידי, אשר תומך באימות חזק על ידי USB וסיסמא חד פעמית. ההכרזה ממחישה את מחוייבותה של החברה לתת מענה לדרישה בשוק, לכלי קל יותר לניהול החוסך בעלויות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".