גידול של 18% במכירות טלפונים ניידים בעולם

נוקיה ממשיכה להוביל עם נתח שוק של 33.6%, מוטורולה הראתה את הצמיחה הגבוהה ביותר לרבעון, סמסונג ממשיכה לתפוס את המקום ה-3 עם מכירות של 25.5 מיליון יחידות
דותן לוי |

חברת המחקר גרטנר מפרסמת היום את תוצאות מכירות הטלפונים הניידים בעולם לרבעון השני 2006. כמות המכירות הוסיפה לעלות גם הרבעון והראתה גידול של 18.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם ירידה בצמיחה לעומת הרבעון הראשון של 2006, במהלכו צמחו המכירות ב- 23.8%. סה"כ נמכרו ברבעון 229 מיליון יחידות.

מגרטנר נמסר כי צפו האטה קלה במכירות לעומת הרבעון הראשון. תחזיתם המקורית, לפיה יימכרו השנה 960 מיליון טלפונים ניידים בעולם נשארה בתוקף, כאשר ברבעון השלישי של השנה 2006 צפויות להימכר 238 מיליון יחידות.

שתי הספקיות המובילות, נוקיה ומוטורולה, הגדילו את נתח השוק שלהן ומחזיקות ביותר מחצית מכמות המכירות של טלפונים הניידים ברחבי העולם ברבעון השני של שנת 2006. נוקיה שמרה על מעמדה המוביל עם נתח שוק של 33.6%, שני אחוזים יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לדעת גרטנר, כאשר נוקיה תתחיל לשווק יותר טלפונים עתירי פונקציות ברבעון השלישי של 2006, היא חייבת להבטיח שהיא מסוגלת לספק גם את המשתמשים שהאופנתיות חשובה להם לא פחות מהתפקוד והם מצפים למוצרים דקים.

מוטורולה הינה המנצחת הגדולה של הרבעון, החברה הגיעה לנתח שוק של 21.9%, לאחר שהגדילה את נתח השוק שלה ב-4.2% שנה אחרי שנה והראתה את הצמיחה הגבוהה ביותר ברבעון. מוטורולה שמרה על מיקומה המוביל בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית ומקום שני בשאר השווקים. עם הדגמים החדשים של טלפונים ניידים, MOTOFONE KRZR ו-RIZR, אשר אמורים לצאת לשוק ברבעון השלישי של השנה, בגרטנר מעריכים שמוטורולה תוכל להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה, הן בשווקים הבשלים והן בשווקים הצומחים.

סמסונג שמרה על מקומה כמספר שלוש, אך איבדה נתח שוק בהשוואה לשתי השחקניות המובילות. סמסונג מכרה 25.5 מיליון יחידות ברבעון השני, קרוב למחצית מסך כל המכירות של מוטורולה ברבעון. ירידה במכירות בשוק הביתי, לצד ביקוש נמוך מהצפוי במספר שוקי מפתח בדרום מזרח אסיה, מסבירים את הירידה בביצועי מוטורולה. להערכת גרטנר, על מנת להגדיל את נתח השוק שלה בשווקים בוגרים כמו מערב אירופה וצפון אמריקה, צריכה סמסונג להעשיר את הטלפונים המתקדמים שלה בעיצוב מיוחד יותר.

סוני אריקסון שמרה על מקומה כמספר ארבע ומכרה 15.3 מיליון יחידות. ההימור של סוני אריקסון על מוזיקה והדמיה ממשיך להשתלם. 25% ממכירותיה הגיעו ממכשירי Walkman, ואפילו המצלמה הטלפונית k800, התקבלה יפה על ידי הצרכנים.

יצרנית נוספת בשוק - חברת LG, איבדה 0.4% מנתח השוק שלה שנה אחרי שנה והגיעה למקום החמישי, למרות הצלחת טלפון השוקולד KG 800, דגם זה נמכר יפה מאוד וסייע בשיפור המיתוג הגלובלי של LG, אולם אין בכך מספיק בכדי לשקף את המצב בכללותו. חברת LG חייבת להביא לשוק יותר מוצרים מסדרת ה-,Black Label כולל מכשירי הדור השלישי, כדי לזכות שוב במקום הרביעי ולהחזיק בו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה