פרוטרום ממשיכה לצמוח: גידול של 7.9% ברבעון השני

של 2006 - הסתכמו ב-72 מיליון דולר. הרווח הנקי עלה ב-2.2% והסתכם ב-8.6 מליון דולר. הרווח הנקי במחצית הראשונה עלה ב-14.4% והסתכם ל-17.4 מליון דולר
אסף מליחי |

חברת פרוטרום מדווחת היום על תוצאותיה בהמשך לשנים האחרונות השיגה פרוטרום גם ברבעון השני של שנת 2006 צמיחה במכירות, תוך המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלה המשלבת גידול עצמי של תחומי הליבה (בשיעור גבוה מהממוצע בתעשייה בה היא פועלת) ביחד עם רכישות אסטרטגיות של פעילויות וידע בתחומי הפעילות העיקריים שלה וביעדים הגיאוגרפיים האסטרטגיים עבורה.

מכירות פרוטרום ברבעון השני של שנת 2006 הסתכמו ל-72.3 מיליון דולר, גידול של 7.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (גידול של 7.3% בנטרול השפעת מטבעות). המכירות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-143.3 מליון דולר, גידול של 8.7% לעומת המחצית הראשונה בשנה שעברה (בנטרול השפעת מטבעות הגידול במכירות הגיע ל-11.1%).

לעליה במכירות ברבעון תרמו בעיקר הגורמים הבאים:

•חברת Nesse שרכישתה הושלמה בתחילת השנה תרמה כ-8.9 מליון דולר למכירות הרבעון השני. תהליך מיזוג פעילויות פרוטרום ו-Nesse מתבצע בהצלחה רבה ופרוטרום ממשיכה לפעול למימוש הסינרגיה הרבה הגלומה ברכישה אסטרטגית זו, תוך ניצול אפשרויות ה Cross-Selling הרבות הנובעות ממנה.

•עליה במכירות תמציות הטעם המיוצרות ונמכרות על ידי חטיבת התמציות של החברה בשיעור גבוה משמעותית מהממוצע בתעשייה.

•ניצול הסינרגיה ואפשרויות ה Cross-Selling הן בין חטיבות פרוטרום והן בין הלקוחות והמוצרים, הן הקיימים והן אלו שנוספו בעקבות הרכישות שבוצעו בשנים האחרונות.

מנגד, העליה במכירות ברבעון קוזזה על ידי הגורמים הבאים ירידה חדה, ביחס לתקופה המקבילה, של מחירי חומרי גלם טבעיים הנמכרים על ידי חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום לתעשיות המזון והטעם והריח (בעיקר אשכוליות, ונילה ושרפים טבעיים). ירידת מחירים זו השפיעה גם על מחירי המכירה של תמציות טעם המיוצרות על ידי חטיבת התמציות תוך שימוש באותם חומרי גלם טבעיים. מחיריהם של חומרי גלם טבעיים אלו עלה בשנה שעברה בצורה חדה עקב תנאי מזג אוויר קשים במיוחד באזורי הגידול שלהם. הירידה במחירי חומרי גלם אלה וחזרתם לרמות מקובלות נובעת מאספקה סדירה שלהם השנה.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2006 הסתכם ב-26.3 מיליון דולר, לעומת 26.9 מליון דולר בתקופה המקבילה - ירידה של 2.4%. הרווחיות הגולמית ברבעון השני הגיע ל-36.3% לעומת 40.1% ברבעון המקביל. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה גדל והגיע ל 53.3 מליון דולר לעומת 51.9 מליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2005. במחצית הראשונה הגיעה הרווחיות הגולמית ל-37.2% לעומת 39.4% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2006 הסתכם ב-9.7 מיליון דולר לעומת 11.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2006 הסתכם ב-20 מיליון דולר לעומת 20.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2005.

בשורה התחתונה הרווח הנקי ברבעון השני עלה בשיעור של 2.2% והסתכם ל-8.6 מיליון דולר לעומת 8.4 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והרווחיות הנקייה הגיעה ל-11.8% לעומת 12.5%.

הרווח למניה ברבעון השני שמר על רמתו כמו ברבעון המקביל אשתקד והגיע ל 15 סנט למניה. הרווח למניה במחצית הראשונה של השנה הסתכם ל-31 סנט דולר למניה לעומת 28 סנט במחצית הראשונה אשתקד.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום: "הנהלת פרוטרום פועלת כל העת לאיתור וביצוע רכישות אסטרטגיות. פרוטרום מצוייה במגעים עם מספר חברות שהינן מועמדות פוטנציאליות מעניינות לרכישה, בעיקר בארצות ושווקים בהן יש לנו כבר פעילות מהותית." באשר למלחמה בצפון אמר יהודאי, כי: "שני מפעלי פרוטרום בצפון – בחיפה ובעכו – המעסיקים כ 300 עובדים פעלו במהלך המלחמה באופן תקין וסיפקו את ההזמנות השוטפות ללקוחות החברה בארץ ובעולם. דירקטוריון פרוטרום והנהלתה מביעים את הערכתם הרבה ואת תודתם לעובדי החברה בישראל על המאמץ המיוחד."

יהודאי סיכם ואמר, כי "פרוטרום תמשיך להשקיע משאבים רבים למימוש האסטרטגיה העסקית שלה המורכבת מצמיחה פנימית, מהירה ורווחית של פעילויות הליבה יחד עם רכישות אסטרטגיות של פעילויות וידע בתחומי הפעילות העיקריים שלה וביעדים הגיאוגרפיים האסטרטגיים עבורה, במטרה להשיג את היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו תוך המשך יצירת ערך לבעלי המניות שלנו."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה