יס: גידול של 14% בהכנסות; לראשונה רווח תפעולי
חברת הלווין, יס מקבוצת בזק מציגה דו"חות כספיים לרבעון השני ב-2006. מהדוחות עולה, כי החברה מגלה שיפןר מסוים תוך שהיא מצידה צמיחה של 14% ברבעון השני לעומת המקביל וכן מצמצמת את ההפסד הנקי, תוך שהיא עוברת לראשונה לרווח תיפעולי.
ההכנסות בחציון הסתכמו לכ-670 מיליון שקל, לעומת 585 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (עליה של כ- 14%). ההכנסות ברבעון הסתכמו לסך של כ-338 מיליון, לעומת כ-296 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (עלייה של 14%) ו-332 מיליון שקל ברבעון הקודם (עליה של כ-2%).
לראשונה לחברה רווח תפעולי ברבעון, הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני של 2006 הוא 200 אלף שקל בהשוואה להפסד של כ- 22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה להפסד של כ- 11 מיליון שקל ברבעון הקודם.
ההפסד התפעולי בחציון הוא כ-11 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 44 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (שיפור של כ-76%).
ההפסד הנקי של החברה בחציון הוא כ-140 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-144 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (שיפור של כ-3%). ההפסד הנקי של החברה ברבעון השני, לאחר הוצאות מימון, הוא כ-73 מיליון שקל מול כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומול כ-67 מיליון שקל ברבעון הקודם, כאשר הגידול בהפסד מול הרבעון המקביל נובע כאמור מגידול בהוצאות המימון.
ה-EBITDA החיובי בחציון הסתכם בכ-146 מיליון שקל לעומת כ- 101 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (שיפור של 44%). ה- EBITDA החיובי ברבעון השני של שנת 2006 הסתכם בכ-79 מיליון שקל, מול כ-52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיפור של 53%) ומול 66 מיליון שקל ברבעון הקודם (שיפור של 19%).
הרווח הגולמי בחציון הוא כ-94 מיליון שקל לעומת כ-61 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (שיפור של כ-54%). הרווח הגולמי ברבעון הוא כ-51 מיליון שקל, מול כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שיפור של 75%) וכ-43 מיליון שקל ברבעון הקודם (שיפור של 17%).
הוצאות המימון בחציון הסתכמו בכ-129 מיליון שקל, לעומת כ- 101 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ברבעון הסתכמו בכ-73 מיליון שקל מול כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-56 מיליון ברבעון הקודם. הגידול בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון אשתקד נובע מכך שהשינוי במדד המחירים לצרכן ברבעון השני של שנת 2006 גבוה מהשינוי במדד ברבעון השני של שנת 2005 ומגידול במצבת ההלוואות.
מספר הלקוחות של החברה הגיע בסוף חודש יולי 2006 ל-536 אלף לקוחות, לעומת כ-521 אלף בסוף דצמבר 2005.