וואלה מסכמת רבעון מוצלח; עליה של 70% ברווח הנקי
פורטל האינטרנט, וואלה, מפרסם היום תוצאות חיוביות לרבעון השני לשנת 2006. הדיווחים לרבעון מתקבלים על רקע המלחמה בצפון, אשר פגעה ברווחיהם של ערוצי הטלוויזיה, והעיתונות הכתובה. בוואלה צופים כי בהמשך תהיה פגיעה גם באתרי האינטרנט בישראל אך היא תהיה מזערית בהשוואה לשאר ערוצי המדיה. מניות החברה מגיבות היום בעליה של 2.62%, ומתחילת השנה זינקו ב-21%.
בסיכום התוצאות לרבעון, מצביעים בחברה על הכנסות של 25 מליון שקל, עלייה של 43% בהשוואה לרבעון המקביל וגידול של כ-3.5% לעומת הרבעון הקודם. הרווח התפעולי בתקופה זו צמח ב- 63% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-4.8 מיליון. הרווח הנקי הסתכם ב- 4.7 מיליון שקל, עלייה של 70% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו בכ-8 מיליון שקל המהווה גידול של 46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונובע בעיקרו מגידול בסעיף העמלות למשרדי הפרסום, המהוות נגזרת מן ההכנסות וכן מגידול בהוצאות השיווק במהלך הרבעון.
בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2006 הכנסות החברה הסתכמו בכ-49 מיליון שקל, עלייה של 55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-9.7 מיליון שקל, עלייה של 128% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בכ-9.8 מיליון שקל, עלייה של כ-146% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין, כי שיעור הצמיחה ברבעון השני מושפע מחג הפסח שחל בחודש אפריל. החברה מציינת כי קצב הצמיחה המהיר שאפיין את השוק בכלל, ואת וואלה בפרט - בעינו עומד. החברה מוסיפה כי החלה לשלם ברבעון זה מיסים.
בוואלה צופים את המשך הגידול בזכות השקת שירותים ומוצרים חדשים כגון: גיוס אתרי תוכן וכינוסם תחת מטריית רשת Walla Network, מה שעשוי להגדיל את נתח השוק, כמו גם את מגוון אפשרויות פריסת המדיה המוצעות למפרסמים. השקת שירות וואלה RSS, שירות משלים לגולשי אינטרנט, המסייע להם ללקט כותרות ממקורות תוכן אינטרנטיים בארץ ובעולם ולייצר עבורם מפת תוכן אישית ומאופיינת לטעמם והעדפותיהם.
ובנוסף, השקת אתר הסחר החופשי וואלה Buy, הפועל לפי המודל של זירת מסחר פתוחה בה כל אדם או עסק יכול להציע מוצרים למכירה. בנוסף ממשיכים בוואלה לאפשר חינם שימוש בתיבות הדואר המוגדלות, בנפח של עד 3 ג'יגה.
פורטל האינטרנט וואלה, משרת קהילה של 3.5 מיליון ישראלים בארץ ובחו"ל מדי חודש. ערוצי המדיה באתר משדרים ומפיצים תכנים בשיתוף שורה של ספקי תוכן שונים. וואלה כמדיית אינטרנט משמשת כספקית של תכנים דיגיטליים, המופצים על ידה לפלטפורמות בתחומי הסלולר, מחשבי כף היד והטלוויזיה האינטראקטיבית, באמצעות שיתופי פעולה עם מספר חברות. בעלי השליטה העיקריים בוואלה הם בזק (44%) והארץ (23%).